Nu er jeg, eller mig og min familie kommet i en mærkelig situation, det drejer sig om min onkel og hans kone(tidligere kone). men okay det startede cirka for en 20 dages tid siden, da beder min tante om at blive skilt, det accepter min onkel jo, så hun indsender separations parpirerne og får svar tilbage at de har modtaget dem og ikke mere end det, og hun flyttede her til den 1 maj, men så sker det værste tænkelige min onkel på 51 år dør, også er det jo så vi er i tvilv nu, er det hans tidligere koner der aver fordi der ikke er kommet rigtigt svar på det med separationen men dog på de har modtaget det, eller det min onkels far der arver og altså min morfar? håber i tilgiver stavefejl.
Jeg kan ikke give dig svaret, men ville blot lige understrege, at arveret regnes for et af de mest komplicerede juridiske omrpder, så jeg tror ikke I kommer udenom en advokat, hvis du skal have et korrekt svar. Der er så mange små detaljer, som kan være afgørende ...
Må blankt erkende at jeg intet kender til dette. Har du prøvet at kigge på http://www.familieadvokaten.dk/ ? Hvis du ikke finder noget der, kan du jo skrive til deres brevkasse - skulle eftersigende være en god side.
Hej fritte prøv evt. at kigge her, der står dog ikke noget om dødsfald men ellers så står der noget rimeligt nyttigt i din sag. her kan du muligvis også finde noget nyttigt.