Jeg er ved at blive tosset over at jeg ikke kan finde noget ordentlig GPS software til min Nokia E66.
Jeg har ladet mig fortælle at man både kan få TomTom og Garmin til en Nokia E66, men efter at have brugt alt for lang tid på deres respektive hjemmesider uden at kunne finde ud af at købe et produkt henvender jeg mig her på Amino, og håber der er nogen der har mere forstand på GPS software og som kan fortælle mig hvad jeg skal købe og ikke mindst hvor jeg kan købe det?
Jeeg aner ikke noget om gps til nokia'en men Garmin laver nogen rigtige gode GPS'er. Da jeg i mit tideliger liv var i autobranchen solget vi Garmin.
En lille historie: To naboer skulle paa camping i syd tyskland(mener jeg) paa samme campingplads og inden de tog afsted købte den ene nabo en Garmin og den anden en TOM tom ( han ville spare ). Den første nabo kørte et par dage i forvejen. Da den anden nabo ankom og de sammenlignede deres Gps'er havde ham med tomtom blevet vist en vej (omvej) som var ca 500 km længere end naboen som havde Garminen. Dyrt i bil med en stor grim campingvogn efter sig.
ja det var saa en lille historie, som blev fortalt af en Garmin sælger ;-) , men den er sikkert go nok. Ihvertfald er de ret nemme og gode disse garmin. Skal lge siges at det er ca 3-4 aar siden Jeg fik historien.
En lille historie: To naboer skulle paa camping i syd tyskland(mener jeg) paa samme campingplads og inden de tog afsted købte den ene nabo en Garmin og den anden en TOM tom ( han ville spare ). Den første nabo kørte et par dage i forvejen. Da den anden nabo ankom og de sammenlignede deres Gps'er havde ham med tomtom blevet vist en vej (omvej) som var ca 500 km længere end naboen som havde Garminen. Dyrt i bil med en stor grim campingvogn efter sig.
ja det var saa en lille historie, som blev fortalt af en Garmin sælger ;-)
Han er jo også sælger . Men hvis den mindre 'kloge' Nabo, så er kommet til at vælge 'Undgå Motorveje' eller lign. på sin GPS, er det jo ikke GPS'ens skyld, men hans egen. Kender dog ikke historien, så skal ikke kunne sige om det er rigtigt eller forkert. Men vil dog sige at den slags skal tages med et gran salt :-)
Jeg har tidligere haft GPS software på min mobil, og det irriterede mig faktisk og netop den dobbeltfunktion irriterede mig grusomt, for telefonen ringede nærmest altid, når jeg havde mest brug for, at kunne følge ruten på GPSen :-)
Så jeg har droppet det igen, og købt en dedikeret GPS enhed i stedet.
Jeg har valgt Nokia GPS da den altid er lige ved hånden og softwaren er gratis. Man downloader opdaterede kort over hele verden som frit kan bruges. Bemærk at stemmestyret navigation koster et mindre gebyr.
På denne side kan du læse mere om Nokia's MAP's funktioner:http://www.nokia.dk/udforsk-tjenester/maps