Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning (igen igen)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i færd med at opdele dykkerteori.dk i 4 separate net-butikker og er lidt bekymret for hvordan store G og de andre takler flytningen.

Flytningen får den konsekvens at de fleste sider får ny URL (og for nogle vedkommendes på et nyt domæne), så jeg har nu et monster af en .htaccess på 120kb med 301 redirects.

Min bekymring er at store G finder en side på et nyt domæne før den har fået redirecten fra det gamle domæne og derfor filtrerer siden som duplicate content.

Er denne bekymring begrundet eller kan google og de andre godt finde ud af at fjerne filteret fra en side når den efterfølgende får et redirect fra den side de mener den nye side er en kopi af?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:10

Hej Thomas

Det er meget sandsyndligt at Google vil dømme duplicate content i det tilfælde du beskriver, indtil den gamle side er fjernet fra indekset.

Men alligevel er der ikke grund til bekymring. Når folk søge på dine søgeord vil de finde den gamle side i søgeresultatet. Når de klikker på det bliver de redirected over til den nye side, hvor du netop ønsker dem. Så du skulle ikke få nogle mærkbare problemer. Duplicate contetn er ikke en straf, men Googles måde at sikre at der ikke optræder to ens sider i søgeresultaterne. Da du kun har behov for een side i søgeresultatet er det ikke et problem.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 15:20

Hej Jesper,

Mange tak for dit svar.

Tror du det har nogen indflydelse på genoptagelsen i googles index at en del af mine produktbeskrivelser er kopieret af mine konkollegaer (uden tilladelse, se evt denne tråd). Disse kopier er for nuværende filtreret fra af google, men kan jeg risikere at google finder på at indeksere en af kopierne, nu hvor min originale tekst har fået ny adresse?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 18:43

Når du redirecter dem korrekt skulle det ikke være et problem.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)