Jeg søger en programør/designer, der kan være med til at gøre min forretningside til virkelighed.
Du står for programering og design af hjemmesiden (simpel database og moderne design). Når først denne er lavet, skulle det gerne kører mere eller mindre af sig selv.
Partnerskabet er 50/50
Jeg har været programmør i cirka 10 år, og jeg må sige, at hvis jeg havde en krone for hver gang, jeg har fået et tilbud som ovenstående, ville jeg være en rig mand :)
Nu kender jeg hverken dig eller din ide, men dit tilbud ligner i næsten uhyggelig grad de andre tilbud, jeg har fået. Her er, hvorfor jeg altid siger nej tak til den slags:
1. Du har en klar ide om, hvad programmøren skal lave, men din egen rolle er mere diffus. Du nævner markedsføring, men ikke, hvad for en erfaring du har inden for den slags.
Med mindre du kan påvise uddannelse og erfaring inden for det felt, vil mit gæt være, at du nok ikke et stort bedre til det end jeg - og hvis jeg skulle indgå et partnerskab, skulle det være med nogen, som kan noget, jeg ikke kan.
"Men jeg har jo den gyldne ide," siger du måske så. Problemet her er, at ideer i sig selv ingen vegne fører. Det, der tæller, er erfaring, brugervenlighed, markedsføring og meget andet. Thorborg har et fint indlæg om det på http://thorborg.tv/ideer-soelv-udfoerelse-guld.html
2. Jeg gætter på, at du ikke har megen erfaring med internetløsninger, når du skriver "når først denne er lavet, skulle det gerne kører mere eller mindre af sig selv." Lanceringen af sitet er bare starten. Dernæst kommer mange måneder eller år med henvendelser fra brugerne, forbedringer, fejlrettelser, tekniske problemer osv.
Jeg gætter på, at du godt ville kunne få en programmør til at bide på - men i så fald bliver det en meget uerfaren programmør, og så er du lige vidt. De mere erfarne programmører er vant til at få den slags tilbud, og de græmmer sig ofte, når de får et "tilbud", der går ud på, at de skal lave et kæmpe site for ingen penge, mens idemanden (som ingen erfaring har) skal stå for markedsføring.
Så hvis du brænder for din ide, så har jeg et godt forslag: Lær at lave sites selv - både programmering og design. Du behøver ikke blive ekspert, men alene det at kunne lave nogle sites giver dig god erfaring, både med de helt tekniske ting som serveropsætning, hosting, programmering osv., men også med ting som brugervenlighed, SEO osv.
Held og lykke!