Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programør/designer søges til partnerskab - 50%

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger en programør/designer, der kan være med til at gøre min forretningside til virkelighed.

Du står for programering og design af hjemmesiden (simpel database og moderne design). Når først denne er lavet, skulle det gerne kører mere eller mindre af sig selv.

Partnerskabet er 50/50

Mind Freak.dk, Eksamensklar.dk, Shoppers Nation, 

Step it up - på facebook

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 13:12

Hej

Send en mail til krii08@hotmail.com med mere information..

MvH Kristoffer

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 13:28

Hvis du sender noget mere info til info@icode.dk vil jeg meget gerne kigge det igennem.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 15:23

mikkelfeldt:
Når først denne er lavet, skulle det gerne kører mere eller mindre af sig selv.

Og hvad skal DU så lave for at retfærdiggøre at du scorer 50%? Bare levere idéen og så læne dig tilbage og nyde at andre gør arbejdet for dig?

I så fald skal det godt nok være en idé langt udover det sædvanlige :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 19:03

Hej Uffe

Tak for dit meget brugbare indlæg :)

En fordeling på 50/50 er ment som udgangspunkt. Jeg er sådan set lige glad med om det hedder 60/40, 70/30 el 80/20. For mig handler det om at se min ide blive til virkelighed.

Rent praktisk havde jeg forestillet mig at jeg skulle stå for markedsføring, udvikling mm..:O)

Mind Freak.dk, Eksamensklar.dk, Shoppers Nation, 

Step it up - på facebook

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23

Hej Mikkel.

Du skal være velkommen til at sende en mail til mig på ch@easy-web.dk med flere informationer om dit projekt.

Og som Uffe også skriver, en beskrivelse af arbejdsfordeling... Taget i betragtning af at en specialudviklet løsning til f.eks. portaler og sider med store krav ofte kan være en investering på over 100.000 hvis man kigger på programmør-timer.. Derfor skal der virkelig være noget at komme efter, hvis du skal have en programmør til at indgå partnerskab. Derudover kommer der også videreudvikling, opdatering af site mm. som også giver årlige omkostninger i programmør-timer.

Men igen - smid mig en mail og så kan vi jo tage den der fra.

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 19:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Uffe Fey / Tasks:
Og hvad skal DU så lave for at retfærdiggøre at du scorer 50%?

Han skal blandt andet give dig en idé på et sølvfad, som du kan tjene guldet på, hvis du er villig til at arbejde lidt for sagen...

Send gerne mig en mail omkring projektet, så vil jeg da gerne vurdere, om jeg kan være med på din idé.

carsten(a)suurland.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

mikkelfeldt:

Jeg søger en programør/designer, der kan være med til at gøre min forretningside til virkelighed.

Du står for programering og design af hjemmesiden (simpel database og moderne design). Når først denne er lavet, skulle det gerne kører mere eller mindre af sig selv.

Partnerskabet er 50/50

Jeg har været programmør i cirka 10 år, og jeg må sige, at hvis jeg havde en krone for hver gang, jeg har fået et tilbud som ovenstående, ville jeg være en rig mand :)

Nu kender jeg hverken dig eller din ide, men dit tilbud ligner i næsten uhyggelig grad de andre tilbud, jeg har fået. Her er, hvorfor jeg altid siger nej tak til den slags:

1. Du har en klar ide om, hvad programmøren skal lave, men din egen rolle er mere diffus. Du nævner markedsføring, men ikke, hvad for en erfaring du har inden for den slags.

Med mindre du kan påvise uddannelse og erfaring inden for det felt, vil mit gæt være, at du nok ikke et stort bedre til det end jeg - og hvis jeg skulle indgå et partnerskab, skulle det være med nogen, som kan noget, jeg ikke kan.

"Men jeg har jo den gyldne ide," siger du måske så. Problemet her er, at ideer i sig selv ingen vegne fører. Det, der tæller, er erfaring, brugervenlighed, markedsføring og meget andet. Thorborg har et fint indlæg om det på http://thorborg.tv/ideer-soelv-udfoerelse-guld.html

2. Jeg gætter på, at du ikke har megen erfaring med internetløsninger, når du skriver "når først denne er lavet, skulle det gerne kører mere eller mindre af sig selv." Lanceringen af sitet er bare starten. Dernæst kommer mange måneder eller år med henvendelser fra brugerne, forbedringer, fejlrettelser, tekniske problemer osv.

Jeg gætter på, at du godt ville kunne få en programmør til at bide på - men i så fald bliver det en meget uerfaren programmør, og så er du lige vidt. De mere erfarne programmører er vant til at få den slags tilbud, og de græmmer sig ofte, når de får et "tilbud", der går ud på, at de skal lave et kæmpe site for ingen penge, mens idemanden (som ingen erfaring har) skal stå for markedsføring.

Så hvis du brænder for din ide, så har jeg et godt forslag: Lær at lave sites selv - både programmering og design. Du behøver ikke blive ekspert, men alene det at kunne lave nogle sites giver dig god erfaring, både med de helt tekniske ting som serveropsætning, hosting, programmering osv., men også med ting som brugervenlighed, SEO osv.

Held og lykke!

Fra Korsør
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:50

Har sagt ja til et lignende tilbud en enkel gang, og det blev ikke til noget da jeg havde færdigudviklet et helt website :- )

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 20:03

Jonas Bentzen:

Så hvis du brænder for din ide, så har jeg et godt forslag: Lær at lave sites selv - både programmering og design.

Jeg vil snarere sige at hvis han virkelig, virkelig brænder for sin idé, skal han investere de penge det koster. Jeg er helt enig i at hvis nogen bider på sådant et "tilbud", er det med al sandsynlighed en uerfaren programmør, som dels kommer til at levere en ikke-optimal løsning (den behøver jo ikke være decideret dårlig, men super bliver den i sagens natur heller ikke), og dels kommer det til at tage meget lang tid. For det er nu engang sådan at frivilligt arbejde får allerallerlaveste prioritet uanset hvor god og erfaren man er. Oveni kommer bl.a. også risikoen for at projektet ikke bliver færdigt, for som frivillig har man ingen forpligtelser, og motivationen kan ligge på et meget lille sted. Alt dette undgår man (sædvanligvis) hvis man kaster nogle penge i det.

Når dét så er sagt, så kan man heller ikke udelukke at Mikkel virkelig har fundet et guldæg, men i så fald bør han som minimum kunne sende en detaljeret kravspecifikation, budget, markedsføringsplan, plan for anslået omsætning/overskud osv. - selvfølgelig under en NDA. Og hvis det er tilfældet, er jeg sikker på at mange af os gamle rotter også kunne finde på at overveje det.. men som sagt.. det kræver altså en verdensklasseidé som ikke er set mage til.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)