Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til nyt fodboldsite

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg har i den seneste tid gået med planer om at starte et nyt fodboldsite på nettet. Jeg har lavet et mindre spørgeskema for lige at få et overblik over, hvad danske fodboldfans egentlig ønsker på et fodboldsite, og jeg fandt frem til, at det vigtigste i kronologisk rækkefølge (vigtigste først er):

- Nyheder
- Optaker
- Analyser
- Interviews
- Forum
- Blogs
- Konkurrencer

Umiddelbart ligger min interesse inden for optakter, analyser, forum og blogs, da jeg mener, at der i forvejen er så mange internet-sider, som tilbyder sportsnyheder, hvorfor jeg ikke ser dette punkt som relevant for min side...

Det jeg så har i tankerne er, at hjemmesiden skal omhandle dansk fodbold, udelukkende Superligaen, hvor formålet er, at der skal laves optakter og analyser til hver kamp. For at give dette et særpræg, kunne jeg forestille mig, at jeg ville opbygge et netværk af fodboldfans for de forskellige klubber, således at de kan komme med deres vurderinger, hvilket selvfølgelig dog gør optakterne og analyserne mere subjektive, men dette ser jeg ikke som et problem.

Tanken er nemlig, at det skal blive et fodboldsite, hvor fansne kommer med deres meninger, og ikke "eksperterne". Der må gerne komme nogle følelser med ind i billedet, ligesom det er håbet, at det skulle blive en "fan-hjemmeside", hvor folk debattere kampene både med med- og modfans. I dag er det typisk sådan at man kun er debattere med medfans på diverse fanklubbers forum, men jeg vil gerne samle dette.

Det der dog er mit helt store problem er, om det overhovedet vil være en god ide, at starte en fodboldhjemmeside op. Der findes utroligt mange, så spørgsmålet er, om min ide er særpræget nok. Hvad mener I? og har I evt forslag til, hvad jeg kunne gøre for at differentiere mig endnu mere?

Beigarth

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 11:22

Hej

Kontakt mig på mecci@live.dk, og fremlæg et budget du har til projektet :-).

Med venlig Hilsen

Arlo

Tilmeldt 12. Oct 08
Skrevet kl. 22:10

Der er ikke nogen der har nogen kommentar?

Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 22:28

Hej Beigarth

Som du selv skriver så findes der rigtig mange sites med fodbold info. Og nyhederne er jo stort set de samme og ens på alle sites. Det er bare en konkurrence om at komme først med nyheden.

Men det med interaktion og brugergenererede nyheder kunne godt være en måde at differentiere siden på. Det som bliver udfordringen er at finde "seriøse amatører" som gider at blive ved med at skrive og kommentere nyheder. Og man skal nok passe på med at standarden i forums mellem fans ikke bliver for lav og plat.

Vi har siden KlubSupport.dk hvor vi selv har prøvet at lave konkurrencer om at vores brugere kunne tippe på nogle SAS liga kampe og vinde diverse præmier - og det vil brugerne gerne. Så der er mange som gerne vil involvere sig på nettet og det er jo meget bedre end at fansene slås i virkligheden.

Så jeg tror på at man godt kan lave et site med dansk SAS fodbold med stort brugerinvolvering. Men i den sidste ende handler det om at man kan tjene penge på at drive sitet. Og det er jo en helt anden sag.

Mvh.

Flemming

Tilmeldt 12. Oct 08
Skrevet kl. 22:33

Ja ok... Tak for feedbacken, vil meget gerne høre andres meninger også...

Men hvis man får bygget en ordenlig side op, som folk jævnlit besøger, så vil måde hvorpå man skulle tjene penge nok være på reklamer selvfølgelig, men det er jo nok klart, der ikke ligger de helt store penge i det, men det er sådan set heller ikke hovedformålet...

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 22:35

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej Beigarth.

Det vil sige, du vil lave en side i stil med: www.norskefans.com, hvor fansene præger indholdet på sitet.

Jeg tror dog, at det bliver svært at fokusere på dansk fodbold udelukkende, da www.442.dk uden tvivl er den største konkurrent til en sådan, og de sidder solidt på markedet.

Man kan dog sige, at dit koncept bunder i en anden vinkel, og du derved muligvis kan vinde flere besøgende på den front, men jeg tror desværre, at det bliver svært.

Jeg er selv chefredaktør på TotalBold.dk, så jeg kender hele markedet af fodboldsites særdeles godt. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du behøver yderligere inputs.

Tilmeldt 12. Oct 08
Skrevet kl. 22:43

Ja, det er noget lignede den side der, altså Norskefans.com, som jeg havde i tankerne. Jeg vil dog primært kun fokuserer på superligaen, da jeg mener at markedet for dette er tilstrækkeligt. Tænkt bare på hvor mange fans der sidder på de forskellige supporter hjemmesider hver dag...

Men angående 442.dk, så mener jeg ikke at disse tilbyder det samme, som min side evt ville komme til. 442 er vel mere en samlingsside af forskellige nyheder, samt WEB-TV....

Men det er klart, at hvis siden skal have en chance for at blive en succes, så kræver det en masse aktive brugere, så spørgsmålet er om det er muligt...

Men tak for feedbacken..

Fra København K
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 199
Fra  Sportmonda Skrevet kl. 11:42

Hej Beigarth

Hvis det har din interesse, så har jeg et helt design sat op i HTML/CSS til salg med domæne indenfor sport.

Det drejer sig om www.moresport.dk

Hvis det har interesse sælges det for en fornuftig pris.

Sportmonda.dk - Holdsæt med tryk til fodbold og andre holdssportsgrene

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 17:48

Kan kun sige at det er et fantastisk koncept du her har fundet på!

Det at folk skriver om deres egen klub er jo i sin sag god, idét at man finder ind til hvordan stemningen er på stadion hver søndag, og til dagligt hvor man lader op til om søndagen, osv.

Men dog bliver du nok nød til at læse alle fansenes indlæg igennem, sådan at de ikke støder eller provokere nogen.

Ellers, så klør på! Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At lade være med at starte noget fordi det allerede er der. mmh Altså det er stort set umuligt at lave noget som ikke er til. Det jeg vil gøre er at lave det enten bedre eller på en måde som de andre ikke har.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)