Kære Amino'er Jeg skal have mig en ny stationær. I dag har jeg en snart 3 år gammel G5'er, Dual 2 GHz PowerPC med 2,5 GB RAM. Jeg skal have en ny, måske lidt stærkere maskine. iMac er ikke rigtig en løsning, da jeg har en dejlig 30" skærm, som jeg ikke vil af med. Jeg kører CS4 primært og har alt åbent på én gang. Det har fungeret fint på den nuværende, og den har kørt upåklageligt og uden nedbrud. Jeg arbejder primært i Indesign, men photoshop og illustrator må gerne køre godt også. Hvad synes I, jeg skal købe? Penge er selvfølgelig en væsentlig faktor, men det vigtigste er at få den rigtige maskine til den rigtige pris … og som kan køre de ting, jeg skal bruge den til, uden jeg skal vente hele tiden. |
Hej Bettina
Du kan jo vælge mellen en Quad-Core (fra DKK 17.999,-) og en 8-Core Mac Pro (fra DKK 23.999,-)
Hvis det var mig, ville jeg vælge en Quad-Core, og så opgradere fra 3 til 6 GB RAM. (+DKK 1.095,-)
Du kan spare lidt ved at købe standard RAM, og så selv sætte det i.
En anden idé var at smide noget mere RAM i din nuværende maskine, så kan den måske klare et år endnu.
Det var lige mine tanker...
Mvh
Brian