Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betale sig med kapitalafkast ordningen for udlejningslejlighed som denne

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Netop hjemvendt fra udlandet sidder jeg og sveder over selvangivelsen og i den forbindelse overvejer jeg at anvende kapitalafkastsordningen for min ejerlejlighed der har været udlejet hele 2008 - men kan det overhovedet betale sig når tallene ser ud som følgende:

Brutto lejeindtægt: 46.000

Grundfond ejerforening: 9500

Udvendig vedligehold 2008 (besluttet af ejerforeningen) - min andel: 34.000

Fællesudgifter: 13.400

Renteudgifter realkredit: 154.000

Spørgsmål:

1. Stor underskudsforretning så kan det overhovedet betale sig at tale om at anvende kapitalafkastsordning

2. Kan jeg bare sætte kapitalafkastet = renteudgifter uden videre argumentation

3. Lejligheden var også udlejet i 2007 - kan jeg ændre min selvangivelse for dette år til kapitalafkastsordningen også (dengang lagde jeg det bare ind under personlig indkomst)

Sidste år betalte jeg ikke topskat da jeg havde begrænset skattepligt i dk. Fremadrettet vil jeg dog betale topskat - men ved ikke om dette betyder noget

Ellers tusinde tak for en god side

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:40

fillipa:
3. Lejligheden var også udlejet i 2007 - kan jeg ændre min selvangivelse for dette år til kapitalafkastsordningen også (dengang lagde jeg det bare ind under personlig indkomst)

Du kan ændre sin tidligere beslutning om, hvorvidt kapitalafkastordningen skal anvendes eller ikke. Det skal du henvende dig om til SKAT senest den 30. juni i det andet kalenderår efter udløbet af indkomståret. Det vil for indkomståret 2007 betyde senest den 30. juni 2009.

Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:44

Tusinde tak for hurtigt svar  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)