Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Strategilærred for it-branchen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i gang med at udarbejde et strategilærred for it-branchen. Det skal tjene 2 formål

1. At give et øjebliksbillede af tingenes tilstand på markedet

2. At få defineret hvilke faktorer branchen i øjenblikket konkurrerer på inden for produkter, service, levering samt hvad kunderne får ud af de eksisterende tilbud

Det jeg har brug for er noget hjælp til, er at få defineret og sat navn på de faktorer der ligger under de hovedfaktorer der er nævnt i punkt 2. Er der nogle der mener der er flere hovedfaktorer end de ovennævnte, vil jeg også meget gerne høre om disse.

Eksempel på faktorer: Produkter (pris, hosting, webdesign, søgemaskineoptimering etc. etc.)

Jeg håber at jeg har udtrykt mig forståeligt nok i forhold til den information jeg ønsker.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er et ret stort område du har kastet dig over, der oven i købet ofte vil være relativt subjektivt afhængig af hvem du spørger og hvilken niche de lige ligger i.

Jeg kan ikke hjælpe dig med de rene salgs og markedsføringsorienterede ting, men pege på et par kilder.

Rambøll Management udgiver hver år en meger omfattende rapport der dækker IT branchen. Rapporten udarbejdes bl.a. på baggrund af spørgsmål stillet til beslutningstagere på forskellige niveauer i de danske top 100 virksomheder. Selvom disse rapporter koster spidsen af en F16 så er de rigtig gode.

Computerworld udgiver også (hvert år tror jeg) et særnummer der handler om hvordan virksomhederne har klaret sig og hvilke trends de ser for sig.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)