Hej Elund! Ja...ville nok vælge månedsafregning med SKAT. Er ikke så besværligt, og du har ikke udlæget på importmomsen, idet den ikke skal betales cash. Hilsen Peter |
momsangivelse ved køb i udland
Ja, det kan jeg godt se nu... Men i dette tilfælde skal jeg så indberette importmomsen en tredie gang - altså under "Købsmoms (indgående moms)". Tak for svaret! |
Hej! Nej..du skal kun indberette den 1 gang. Du betaler den og så medregner du den i din indgående moms ved næste angivelse. Det er jo kun et udlæg du har. Hilsen Peter |
Jeg har jo som tidligere nævnt i tråden allerede indbettet beløbet en gang, og det var så en fejl at gøre det. |
Ja...ok. Ellers må du jo lave en efterangivelse, således at du har korrekte tal i dit bogholderi og hos SKAT. Held og lykke. Hilsen Peter |
Det er egentlig ikke det, med at jeg ikke har valgt månedsafregning med SKAT, der er mit problem mht. at skulle betale momsen kontant. Problemet er at jeg ved registrering af min virksomhed i rubrik 9 har sat kryds ved: "Jeg vil vente med at tage de importerede varer i brug, til jeg har afregnet kontant for dem (senest 5 dage efter modtagelse)." I stedet skulle jeg have sat kryds ved: "Jeg vil tage de importererede varer i brug med det samme. Det koster 2.5 promille af told- og importafgiftsbeløbet ved hver fortoldning. (Det hedder SKATs sikkerhedstillelsesordning)." Det er lige med at komme til at snakke med de rigtige folk inde ved Post Danmark og SKAT. Først den 4. person nævner ovenstående. De andre snakkede om månedsafregning. Jeg ved ikke om månedsafregning også havde løst mit problem. Men hvis du skal importere fra ikke EU-lande så husk at sætte kryds det rigtige sted ;-) |
Hej igen. Ja...er da rigtigt. Men ville stadig vælge månedsafregning hos skat, idet du så ikke skal lægge cash ud, når du f.eks. bruger en speditør til papirarbejdet. Hilsen Peter |