Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

momsangivelse ved køb i udland

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Elund!

 

Ja...ville nok vælge månedsafregning med SKAT. Er ikke så besværligt, og du har

 

ikke udlæget på importmomsen, idet den ikke skal betales cash.

 

Hilsen

 

Peter

 

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter!

Ja, det kan jeg godt se nu...
Men i dette tilfælde skal jeg så indberette importmomsen en tredie gang - altså under "Købsmoms (indgående moms)".

Tak for svaret!



Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Nej..du skal kun indberette den 1 gang. Du betaler den og så medregner du den i din

 

indgående moms ved næste angivelse. Det er jo kun et udlæg du har.

 

Hilsen

 

Peter

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
OK, men denne gang bliver jeg nødt til at gøre det en ekstra gang for at få mine momspengene retur.

Jeg har jo som tidligere nævnt i tråden allerede indbettet beløbet en gang, og det var så en fejl at gøre det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja...ok.

 

Ellers må du jo lave en efterangivelse, således at du har korrekte tal

 

i dit bogholderi og hos SKAT.

 

Held og lykke.

 

Hilsen

 

Peter

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
For lige at runde ovenstående af...

Det er egentlig ikke det, med at jeg ikke har valgt månedsafregning med SKAT, der er mit problem mht. at skulle betale momsen kontant.

Problemet er at jeg ved registrering af min virksomhed i rubrik 9 har sat kryds ved:
"Jeg vil vente med at tage de importerede varer i brug, til jeg har afregnet kontant for dem (senest 5 dage efter modtagelse)."
I stedet skulle jeg have sat kryds ved:
"Jeg vil tage de importererede varer i brug med det samme. Det koster 2.5 promille af told- og importafgiftsbeløbet ved hver fortoldning. (Det hedder SKATs sikkerhedstillelsesordning)."

Det er lige med at komme til at snakke med de rigtige folk inde ved Post Danmark og SKAT. Først den 4. person nævner ovenstående. De andre snakkede om månedsafregning. Jeg ved ikke om månedsafregning også havde løst mit problem. Men hvis du skal importere fra ikke EU-lande så husk at sætte kryds det rigtige sted ;-)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen.

 

Ja...er da rigtigt.

 

Men ville stadig vælge månedsafregning hos skat, idet du så ikke skal lægge cash ud,

 

når du f.eks. bruger en speditør til papirarbejdet.

 

Hilsen

 

Peter

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)