Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anses seriøst eller virker skræmmende ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet en side om uforpligtende tilbud på min hjemmeside.

Er træt af mange simpelthen ikke respektere alt den tid vi bruger på tilbud,
og dette ville jeg da forsøge at begrænse ved at skrive en side om et par ting,
man burde have styr på inden tilbudsgivningen..... meeen virker den skræmmede,
eller viser det at man er seriøs med det man laver ?

Uforpligtende tilbud  ( siden åbner i nyt vindue )

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 23:29

Hej

Først, så er den her side du gerne vil link til ikke...?

Efter at have gennemlæst listen, så kan jeg godt se din pointe. Jeg synes dog at formuleringen skulle være noget i stil med:

"Her er nogle overvejelser du kan gøre inden du beder om et tilbud, ved du ikke hvad du skal vælge, hjælper vi dig gerne med vejledning"

Det jeg vil frem til er at den øverste tekst liggen an til at man SKAL vide disse ting inden man ringer og det er for meget, men det er en god liste med ting man kan overveje inden man ringer. (selv om den er lidt lang....).

Det eneste jeg kan finde der giver et lidt useriøst indtryk er formuleringen om at "håndværker og bygherre går forbi hinanden" det kan vel lige så godt være dit ansvar at stille de nævnte spørgsmål, som det er bygherrens, det er jo dig der er ekspert.  Hvis jeg har en kunde der kontakter mig om en kuglepen, så er det også mig der kender begrænsninger i tryk mm. og ikke kunden .

Men listen er  bestemt en god ide...

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 00:06

Reklameshoppen.dk:

Først, så er den her side du gerne vil link til ikke...?
Efter at have gennemlæst listen, så kan jeg godt se din pointe. Jeg synes dog at formuleringen skulle være noget i stil med:
"Her er nogle overvejelser du kan gøre inden du beder om et tilbud, ved du ikke hvad du skal vælge, hjælper vi dig gerne med vejledning"

Ups , var forkerte side...
Linket er nu rettet.

Vejledning tilbyder vi altid, men kan jeg da lige fremhæve lidt mere på siderne.

Reklameshoppen.dk:

Det jeg vil frem til er at den øverste tekst liggen an til at man SKAL vide disse ting inden man ringer og det er for meget, men det er en god liste med ting man kan overveje inden man ringer. (selv om den er lidt lang....).

Det eneste jeg kan finde der giver et lidt useriøst indtryk er formuleringen om at "håndværker og bygherre går forbi hinanden" det kan vel lige så godt være dit ansvar at stille de nævnte spørgsmål, som det er bygherrens, det er jo dig der er ekspert.  Hvis jeg har en kunde der kontakter mig om en kuglepen, så er det også mig der kender begrænsninger i tryk mm. og ikke kunden . 

Jep, det er selvfølgelig mig der er eksperten, men jeg mener alt for mange går uforbedret ud og henter 2-3-4 jo helt op til 10 tilbud, hvor alle 10 sikkert er forskellige, fordi man ikke har bestemt sig for en fast løsning på arbejdet man skal have udført.

Dette giver et useriøst sammenligningsgrundlag af tilbuddene, og den "billigst" løsning vil tit blive valgt, også står kunden bagefter og kan ikke forstå de fik et lavpris tag på deres hus... men ordentligt gennemført udbudsmateriale kan tilbuddene sammelignes både på pris og kvalitet, og der burde ikke være nogen misforståelser af hverken tilbud eller kvaliteten den ønskes.

Men skal nok lige skrive lidt mere om at jeg hellere end gerne vil rådgive inden udbudsmateialet laves.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:07

Hej Koluda,

Jeg synes din ide er god, men dit sprogvalg er slet ikke hensigtsmæssig. Min første tanke var - ok, han gider ikke have kunder for dem spilder man åbenbart sin tid på.

Du er nødt til at koge listen/siden langt mere ned og være meget mere påpasselig med dit sprogbrug. Tal ikke ned til folk og fortæl dem ikke, at du ikke gider bruge tid på dem.

Skriv istedet som nævnt ovenfor, at disse ting bør man være opmærksom på og have gjort sig overvejelser om, inden man kontakter dig. Så kan du bedre vurdere tingene og give et tilbud, der rammer tættere på det endelig fakturabeløb osv.

Med venlig hilsen

Flemming

PS: Husk, det er kunderne, du lever af og tilbudsgivning er desværre en vigtig og nødvendig del af salg.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 00:31

Ja, jeg er jo bedre håndværker end tekstforfatter, så derfor jeg lige oprettede denne tråd.

Dette er dog kun en enkelt underside til hjemmesiden.

Jeg har også en der forklarer rimeligt detaljeret hvad der bør indgå i udbudsmateriale inden man indhenter et tilbud.

Må se om ikke jeg kan koge siden ned til mindre tekst, og få ændret sprogvalget til en ikke så hård tone.
Og få lavet noget mere tekst om hvilken overvejelser man skal tage i forbindelse med de forskellige opgaver.

Jeg er bare lidt træt af at folk ikke aner hvor meget tid vi faktisk bruger på disse uforpligtende tilbud.

Jeg laver reele tilbud, og benytter derfor ikke prislister og m2 priser, men regner alt på materiale og timeforbrug, så er rimeligt vigtigt for mig at folkene laver et godt udspecifieret udbudsmateriale.

Jeg har flere gange sidet op til 6 timer og lavet større tilbud til folk som faktisk bare skulle finde ud af hvad tingene kostede, og ikke informerede om dette, vi var klart billigst men alligevel var det lige 300.000,- + moms over hvad de kunne låne til ombygningen, sådan tilbud er jeg helst fri for, og kunne jeg måske ved at forklare hvor vigtigt det er at indhente et overslag og ikke et tilbud, hvis det bare er en pristjek til evt. vudering om man har råd til en ombygning.

Jeg ville have dette beskrevet uden at skræmmer kunderne alt for langt væk...:)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 00:46
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 07:57

Koludabyg:

Hvad med denne side....
beslutning i forbindelse med tegltage

er den også for lang ? eller for "grov" formuleret ?

For mig at se burde du bruge tid på en prof tekstforfatter, til at kigge din hjemmeside igennem, ligenu sidder du jo og gør det samme som dine kunder.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:24

Jeg bliver skræmt !

Hvorfor ikke tage hatten på dit eget hovedet og simpelthen hjælpe dine potentielle kunder når de henvender sig med følgende spørgsmål:

Er det et tilbud du skal bruge for at finde ud af hvad det vil koste sådan cirka, eller har du planlagt at lave denne ombygning/tilbygning?

Har du sørget for at indhente tilbud fra 2-3 håndværkere? Det er godt at kunne sammenligne, men pas også med at indhente for mange - det kan være forvirrende.

Hvor specifikt kan du beskrive det projekt du skal have lavet? Det bliver nemlig meget nemmere for dig at gennemskue hvad et tilbud dækker hvis du ved præcis hvad der skal laves! :)

Hvornår regner du med at projektet skal gå i gang og hvornår håber du at det skal være færdig?

På denne måde fremstår DU som seriøs og hjælpsom, som en der varetager mine interesser.

Og ved du hvad - de fleste regner tilbudstiden ind i deres priser, så de kan holde ud at se sig selv i spejlet :)

Et tilbud kan godt være uforpligtende, men det behøver ikke være gratis! :)

Mette

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:51

Forstår godt din frustration, men når du nu spørger, så ville jeg personligt nok vælge en håndværker fra, der mødte mig med sådan en side.

Både fordi den får mig som forbruger til at føle mig mistænkt som useriøs - og så fordi den sprogligt er dårligt formuleret.

Når man skriver så meget og så lange sætninger - og når der så også er en del fejl - så får jeg indtrykket af en person, der skriver i vrede. Og hvorfor skulle jeg ringe til en vred mand?

Jeg tilslutter mig helt og fuldt Mettes forslag med at have spørgsmål klar, så du kan spørge ind til, hvilket behov kunden har. På den måde kan du også bedre tilpasse dig kundens "sprog". Nogle er ok med at få grovfilen og nogle skal tages på med fløjlshandsker...

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 09:09

Hej

Jeg sad lige og kikkede lidt mere på din hjemmeside og ligesom den før nævnte liste, så er der en del ting som jeg ikke ville vide, hvis jeg stod og skulle købe et tag. (man køber jo nok kun tag 1-2 gange i livet).

Lidt generelle betrækninger:

Din hjemmeside er klart noget af det bedre jeg har set af byggerisider, en lille forbedring ville, efter min mening, være lidt mere grundlæggende forklaringer, så som hvad et vindskedetegl er. muligheden for at se billederne større ville også være en god ide, så man kan se detalierne.

bare lidt ideer..

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)