Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bærbar til 3000-3500 kr

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey folkens

Står og skal hjælpe en veninde med at købe en bærbar. Hendes behov er den skal være 12-14tommer, windows XP og at den er nogenlunde smart at se på, sort, samt at der er en rimelig service ordning.

Nogen der vil anbefale noget?

Venlig Hilsen

Allan

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 09:22

Hvad mener du med en rimelig service ordning?

Med en computer i det prisleje, vil jeg ikke kunne forestille mig en decideret service aftale, det vil koste alt for meget....

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:28
Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Stepfo Skrevet kl. 09:33

Hey

tak for svarene!

med service-aftale menes bare, at hvis der er hardware fejl, har hun et sted hun kan gå hen og indlevere den til reparation uden det tager flere måneder.

Jeg tager et kig på MSI Wind :-)

Mvh. Allan

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 09:55

Ja, så vil MSI også være mit bud, de har generelt ret god byggekvalitet....

Modellen der linkes til er dog kun med 10" skærm og en hurtig søgning gav ikke nogen resultater for større MSI i det prisleje, ellers kommer du op i næsten 5.000.

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 10:01

Hej Allan

MSI Wind og alle andre såkaldte "netbooks" opfylder langt fra de krav du beskrev i dit oprindelige spørgsmål. De har nemlig en meget lille skærm (7 til 10 tommer). Tilgengæld er de jo nemme at smide i en taske og kan sagtens bruges til at skrive emails og surfe på nettet m.v.

Når vi nu er kommet over i netbook-kategorien alligevel, så vil jeg ikke undlade at anbefale Samsung NC10. Da jeg undersøgte markedet for netbooks for nogle måneder siden var den, ifølge mange hjemmesider der laver anmeldelser af elektronik, anset som én af de bedste netbooks i kategorien "omkring 3.000 kr."

Samsung NC-10 kan blandt andet købes i Computer City. Så har hun også et sted at gå hen hvis der bliver noget galt Smile

Skal computeren bruges til mere seriøst arbejde end lidt internet og emails og måske enkelte dokumenter/notater, så skal man nok ikke vælge en netbook. Grundene er selvfølgelig at de er langsomme, har en lille skærm og et lille tastatur. Jeg afviser ikke at man kan arbejde med/på dem, men et tastatur i normal størrelse vil nok være at foretrække for de fleste.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:06

Hej,

I det prisleje du nævner er det vanskeligt at få det hele. Vær iøvrigt opmærksom på at de fleste netbooks ikke har CD/DVD-drev. Så skal man ud og købe et eksternt, så er prisen tæt på at være den samme som en "rigtig" notebook.

Jeg kan iøvrigt anbefale ASUS som har 2 års global hardware garanti på stort set alle deres notebooks. Sker der noget kommer der en UPS mand efter den, og afleverer den efter rep. Desuden slipper man for at diskutere med butikken om hvad 2 års reklamationsret egentlig dækker, for det er IKKE det samme som 2 års garanti!

mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 10:27

Hej Allan

En Dell Inspiron Mini 12 starter på 3.290,- Kr. (inkl. moms og levering). 3590,- for "collect & return" i 2 år.

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/laptop-inspiron-12?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Stepfo Skrevet kl. 11:18

Hej igen

Tak for de mange bud :-) Der er i hvert fald noget at undersøge. De der netbooks på 10'' er simpelthen for små. Hun skal bruge den som computer, ikke som rejse-tag-med-i-tasken-så-man-kan-checke-sin-email-på-sin-ferie-ting.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)