Jeg gaar med en ide om at lave et video klip til hvert produkt som fortaeller om produktet og hvordan det skal bruges. I kombination med den normale "Anvendelse: blabla". Fra 1min til 5 min varighed. Det er haarpejeprodukter og Hudpleje produkter. Shampoo, styling, nat og dag cremer osv.
Jeg regner med at det skulle vaere en frisor som har en "model" i saedet og viser og fortaeller om og hvordan denne voks, shampoo osv skal / kan bruges. Ligeledes hudpleje serien, ikke en frisor men kosmetolog. :-)
Ja saa jeg kunne godt taenke mig at vide hvad jeg skal regne med at hive op af lommen for at faa saadanne smaa videoer produceret. Det drejer sig om ca 30 produkter/videoklip. Det med frisoer osv skal jeg nok slev staa for, jeg leder bare efter en som kan filme og klippe/klister.
Kender du saadan en eller er det noget du laver hoere jeg gerne fra dig/jer. Men som sagt er det er det slag paa tasken saa jeg har lidt at regne paa.
Jeg har overvejet det samme. En videopræsentation af vores produkter. Men tror du virkelig det kan betale sig at få nogen til at lave det fremfor selv at investere i et kamera og så selv prøve? Ja der vil selvfølgelig være en forskel i kvaliteten, men jeg kan forestille mig at det er ret dyrt at få lavet professionelt....
Jeg glæder mig i hvert fald til at høre svarene her i tråden ;)
Det kan give rigtig meget hvis det gøres rigtigt! men så skal det altså også gøres 100% rigtigt.
Det skal produceres professionelt, lyset skal være rigtigt osv.
Asos.com gør et fantastisk job: http://www.asos.com/Coast/Coast-Analee-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=666893&cid=5158&sh=0&pg tryk på "click to view on caltwalk". Det er gjort pro og i en stil der bare siger wow! Jeg er sikker på at deres løsning giver et mersalg for dem.
Jeg tror derimod ikke man skal gå ud og selv prøve med et lille videokamera og windows moviemaker!
Jeg har en super dygtig video mand i mit netværk, prøver lige at høre ham ad om hvad en pris på dette vil være.
Jeg tror det kommer meget an på hvad man sælger, og hvordan ens site/firma ellers bliver præsenteret. Nogen gang kan det faktisk være en fordel når det ikke ser alt for prof. ud. Ligesom det nogen gang kan være en fordel når man ringer rundt til potentielle kunder at kludre lidt i det og lyde en smule nervøs.... Så bliver man lidt mere "virkelig" og ikke helt så påtrængende. Noget jeg selv har erfaret - selvom det bestemt ikke var målet at sige "Øhh" så mange gange Nu til dags er folk jo også i meget højere grad vant til at se amatørarbejde på fx. Youtube etc.
Men har man budgettet, så skal man da helt sikkert gøre det så prof. som muligt :)
Jeg tror det kommer meget an på hvad man sælger, og hvordan ens site/firma ellers bliver præsenteret. Nogen gang kan det faktisk være en fordel når det ikke ser alt for prof. ud. Ligesom det nogen gang kan være en fordel når man ringer rundt til potentielle kunder at kludre lidt i det og lyde en smule nervøs.... Så bliver man lidt mere "virkelig" og ikke helt så påtrængende. Noget jeg selv har erfaret - selvom det bestemt ikke var målet at sige "Øhh" så mange gange Nu til dags er folk jo også i meget højere grad vant til at se amatørarbejde på fx. Youtube etc.
Men har man budgettet, så skal man da helt sikkert gøre det så prof. som muligt :)
Hilsen Morten
Hej Morten
Det er klart at videoen ikke skal virke helt vildt pro hvis resten af virksomheden ikke gør det, det kommer an på hvordan man brander sig, men jeg tror nu man vinder mere ved at bruge lidt ressourcer på det. Der bliver brugt flere ressourcer på youtube film en man lige skulle tro:D
Det kommer jo helt an paa ens produkter. De produkter som jeg kommer til at saelge er kvalitets produkter og som ogsaa bliver brugt af professionnelle og jeg vil gerne have at hele siden, produkterne osv udstraaler dette. Saa i mit tilfaelde kan jeg nok ikke goere det selv. Det ville ogsaa vaere synd med dine produkter efter min mening. Du har en cool shop og cool produkter saa det kunne da vaere fedt med nogen prof "skatere" videoer med cool musik i baggrunden og det hele
Men ja jeg tror at det vil i det lange loeb vil kunne betale sig da efter, hvad jeg kan se ingen andre webshops indenfor hvad jeg saelger har videoer. Kunderne vil foele at det er specielt osv. Jeg har ogsaa spurgt nogen damer og de ville meget gerne have en video som fortaeller/viser dem hvordan man bruger denne creme, lotion osv.. Det ville hjaelpe dem da de nogen gange kan vaere i tvivel om hvordan produktet skal bruges selvom der er en skriftlig beskrivelse, siger de.
Ens webshop vil blive "unik" og damerne ville fortaelle det videre til de andre damer paa kontoret osv., tror jeg ;-) De snakker jo det kvinder. Og saa har jeg faaet at vide at Google "elsker" videoer osv ang SEO eller noget i den retning. DEt vil ihvertfald hjaelpe dig med at blive vist paa google soegningen har jeg faaet at vide.
Det kan give rigtig meget hvis det gøres rigtigt! men så skal det altså også gøres 100% rigtigt.
Det skal produceres professionelt, lyset skal være rigtigt osv.
Asos.com gør et fantastisk job: http://www.asos.com/Coast/Coast-Analee-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=666893&cid=5158&sh=0&pg tryk på "click to view on caltwalk". Det er gjort pro og i en stil der bare siger wow! Jeg er sikker på at deres løsning giver et mersalg for dem.
Jeg tror derimod ikke man skal gå ud og selv prøve med et lille videokamera og windows moviemaker!
Jeg har en super dygtig video mand i mit netværk, prøver lige at høre ham ad om hvad en pris på dette vil være.
Hej Niklas
Det lyder godt takker for det, glaeder mig til at hoere hvad han siger til. Ang linket kan jeg ikke faa dte til at virke lige nu, det ser ud til at de er ved vedligeholde siden lige nu "Sorry. ASOS.com is currently undergoing essential system maintenance" saa det maa jeg se senere.
Jeg tror helt sikkert at du har ret - en flot videoproduktion skal nok rykke en masse produkter.
Jeg så engang et firma der havde opsat et kamera på en messe, hvor de så fik nogle nogle positive kommentarer fra messens kunder. Det virkede som kanon gode kundereferencer. Blot en idé til hvordan man også kan bruge videoer.
- nå ja og din idé med videooptagelser at vores produkter med skatere etc., så er det da helt sikkert også noget vi har overvejet, men først skal de nye varer lige hjem så vi har lidt mere at vise frem :)