Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken uddannelse?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer,

Jeg skal søge ind på en uddannelse, men er i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Jeg har et gennemsnit på 7 (ny skala) fra HF.

Mine interesser er:

Design, trends, iværksætteri, kommunikation, kunst, politik, samfundsfag, medier, sport.

Kompetencer:

Kreativ, lidt perfektionist, visuel, ambitiøs. Desuden behersker jeg Indesign, Illustrator, Photoshop.

Især iværksætteri/grafisk design er min store lidenskab.

Håber I kan komme med nogle gode forslag.

På forhånd tak.

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 07:47

Hejsa

Hvad end du gør så prøv at undgå de 2 årige "videregående" uddannelser som f.ek.s markedsføringsøkonom. Taler af erfaring, du vil ikke lære noget brugbart der som alm sund fornuft ikke ville kunne have fortalt dig.

Måske ville en HA være en ide hvis du vil være iværksætter eller måske en IT uddannelse (dog ikke multimediedesigner) kombineret med en HD senere hen.

MVH NIL

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Man kunne sagtens forslå dig en uddannelse, men det tror jeg du ville blive træt af. Du må da vide hvad der interessere dig?

Da jeg var færdig med HF søgte jeg ind som Jagerpilot. Det har jeg været glad for siden. Men for dig er det måske noget andet der driver dig!

Jeg vil anbefale dig at side og tænke over hvad du ville trives med resten af livet! Ikke bare at du vil have et fedt job med masser af penge. DU skal være mere konkret. Hvis du ikke selv kan finde ud af det, spørg dine kammerater hvad du tro du ville egne dig til! De kender dig tit bedre end du kender dig selv!Smile

Hvis jeg skulle forslå dig en uddannelse ville jeg sige Læge eller Radiolog! Men jeg ved ikke om dit gennemsnit er godt nok til Læge! Men du kan vel altid komme ind på kvote 2.Smile

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 08:01

Remydk:

Man kunne sagtens forslå dig en uddannelse, men det tror jeg du ville blive træt af. Du må da vide hvad der interessere dig?

Da jeg var færdig med HF søgte jeg ind som Jagerpilot. Det har jeg været glad for siden. Men for dig er det måske noget andet der driver dig!

Jeg vil anbefale dig at side og tænke over hvad du ville trives med resten af livet! Ikke bare at du vil have et fedt job med masser af penge. DU skal være mere konkret. Hvis du ikke selv kan finde ud af det, spørg dine kammerater hvad du tro du ville egne dig til! De kender dig tit bedre end du kender dig selv!Smile

Hvis jeg skulle forslå dig en uddannelse ville jeg sige Læge eller Radiolog! Men jeg ved ikke om dit gennemsnit er godt nok til Læge! Men du kan vel altid komme ind på kvote 2.Smile

Jeg står fast ved mit tidligere indlæg men kan ikke undgå at synes at dit indlæg Remy indeholder en masse guldkorn som han skal have med i sine betragtninger. Yes

Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 08:09

Tak for de svar jeg har fået indtil videre.

Det var bare for at få peg om hvilken uddannelse jeg kunne vælge. Manglede lidt inspiration.

Fra København SV
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:26

Hej!
Ud fra dit oplæg at dømme lyder det som om, du har nogen af de samme interesser og kompetencer, som jeg havde, dengang jeg skulle vælge uddannelse.
Jeg er siden blevet uddannet Diplomingeiør i Integreret Design, hvilket jeg er rigtig glad for, da uddannelsen har givet mig en bred kompetencepalette.

Designingeniøruddannelsen bærer præg af at kombinere naturfaglig viden med industrielt design og give de studerende metoder til succesfuld forretningsskabelse. 
Uddannelsen appellerer til ens indre opfinder, da den er koncentreret om integreret produktudvikling. Her er fokus på at udvikle produkter/løsninger, der både er æstetiske, men også funktionelle og holdbare. 
Det er en fordel klar fordel at have interesse i føldende:
Design, teknik, marketing, kommunikation og management.

Måske dette kunne være noget for dig også? 

Se mere uddybende om uddannelsen på: 
http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-dipintergreretdesign

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)