Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man leje sin private garage ud til eget firma?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften lyder. Jeg bruger vores private garage som lager for min virksomhed.

Kan jeg leje ud til mit eget firma?

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 19:36

Normalt kan man godt trække en del af sin bolig fra til erhverv, hvad regler der gælder ved ikke bolig kvm. ved jeg ikke. men jeg er sikker på det kan lade sig gøre, så længe den ikke bruges til andet.

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:19

Hej S.A.C.

Jeg er godt klar over, at dit spørgsmål er rent skatteteknisk - men prøv at vende den om: Bør du ikke bare være glad for, at du har den mulighed for at slippe for en omkostning i firmaet ved at du kan benytte egen garage helt gratis i opstartsfasen? Det er ikke mange, der har den mulighed og må ud og finde egnede lokaler.

God vind :)

Flemming

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 01:41

næ det kan du ikke, sidder selv i samme situation,

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:59

Jeg ved godt dette ik er det svar du leder efter, og jeg kan ej heller hjælpe dig.

Men jeg undre mig meget over at folk altid har meget travlt med, at trække alt fra i firmaet fremfor bare at knokle løs... Betyder de håndøre virkelig så meget og i sidste ende gør det jo ik den store forskel...
Hvorfor ik bare være glad for, at du pt slipper for en husleje i firmaet, og så fokuserer på at sælge?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 07:07

Fashion-Seller:

Jeg ved godt dette ik er det svar du leder efter, og jeg kan ej heller hjælpe dig.

Men jeg undre mig meget over at folk altid har meget travlt med, at trække alt fra i firmaet fremfor bare at knokle løs... Betyder de håndøre virkelig så meget og i sidste ende gør det jo ik den store forskel...
Hvorfor ik bare være glad for, at du pt slipper for en husleje i firmaet, og så fokuserer på at sælge?

Udgiften i firmaet kan måske virke lille, men den er jo faktisk dobbelt så meget værd hvis du ser på det skattemæssigt. Det kan også være en fordel at få firmaet til at gå i nul, hvis man f.eks. modtager anden støtte, f.eks. SU.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:20

Jeg mener godt du kan trække den fra som udgift i virksomheden. Men du skal nok snakke med en revisor for at få at vide hvordan du gør det nemmest.Smile

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 16:13

nej det kan man ikke. hvis firmaet er privat ejet og lokalet også kan man ikke. du kan trække et vis beløb fra til strøm og andet, hvis lokalet er udlagt til erhverv ellers ikke.¨

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:23

Denni

Jeg ved godt der er en skattemæssig fordel, men den er nu ik dobbelt så stor. For du bliver jo os beskattet af din lejeindtægt fra firmaet...
Min pointe var at folk idag har mere travlt med at trække hver tegnestift fra i firmaet, fremfor at bruge tiden en smule konstruktivt eller holde fri. Hvis det er småbeløb burde man da tage det sådan lidt hip som hap af og til...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)