Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Social Engine & Development Framework

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg skal muligvis i gang med at lave en større portal og søger derfor et Social Engine & Development Framework, som er godt struktureret således at man får en overskuelig og solid platform at bygge videre på.

Er der nogen der har erfaringer med sådanne frameworks som f.eks. SocialEngine og phpFox?

Jeg har også fundet Anahita Social Engine. Det ser meget spændende ud, men der er desværre endnu ikke frigivet en version til offentligheden.

Ja, hvad kan I anbefale at jeg skal kigge på. Og hvorfor?

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 20:45

Det er et spørgsmål om din kravspecifikation og hvad du skal bruge portalen til.

Jeg ville bruge Joomla.

Årsag :

1) Du får et open source produkt, så du ikke er så sårbar hvis de går på rumpen

2) Den har ligeså mange extensions som nævnes på phpfox

Før du går igang, vil jeg sige at softwaren ikke er den vigtigt, det er ligeså vigtigt at :

Har du erfaring med opbygning af portaler ?

Har du afsat tid og penge til dette, da det kan blive dyrt....?

Søg efter nogle som har flere års portal erfaring, så du ikke løber ind i problemer.

mvh

Mogens

http://www.easywebhost.dk/

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 19:30

Der er også http://buddypress.org/

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:21

www.easywebhost.org:
Jeg ville bruge Joomla.

Anahita som der linkes til (og som ikke er ude endnu), bygges faktisk oven på Joomla.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 22:16

www.easywebhost.org:

Det er et spørgsmål om din kravspecifikation og hvad du skal bruge portalen til.

Før du går igang, vil jeg sige at softwaren ikke er den vigtigt, det er ligeså vigtigt at :

Har du erfaring med opbygning af portaler ?

Tak for dit svar. Jeg har 20 års erfaring indenfor programmering.

Dog har jeg kun opbygget en portal. Og det gjorde jeg ved at kombinere og tilpasse diverse PHP scripts.

Portalen skal være en facebook lignende portal indenfor et bestemt emne, hvor man kan arrangere events og meget andet.

En af ophavsmændene til Anahita forsøger her at argumentere for, at man skal bruge en social engine...

Derfor vil jeg gerne bygge oven på et solidt social engine framework i stedet for et almindeligt CMS.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 17:41

elund.dk:

Dog har jeg kun opbygget en portal. Og det gjorde jeg ved at kombinere og tilpasse diverse PHP scripts.

Portalen skal være en facebook lignende portal indenfor et bestemt emne, hvor man kan arrangere events og meget andet.

En af ophavsmændene til Anahita forsøger her at argumentere for, at man skal bruge en social engine...

Derfor vil jeg gerne bygge oven på et solidt social engine framework i stedet for et almindeligt CMS.

Jeg vil nok afvente anahita og se hvad der kommer ud af det projekt.

Joomlatools folkene ved hvad de laver og derfor ser det ret spændende ud.

Men jeg synes delvist, at han måske er en smule selvmodsigende, da de bruger Joomla som basis for opbygning af deres system.

mvh

Mogens

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)