Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop - hvad syntes I ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer,

Efter adskillige måneder (tør slet ikke at sige hvor mange), masser af trækken tænder ud, et tidsforbrug som aldrig vil blive tjent hjem og 2 udskiftninger af webbureauer - er min webshop nu så godt som færdig (minus nogle små skønhedsfejl)!

Som I sikkert hurtigt vil spotte, så er der lagt væk på at forsiden ikke er en markedsplads med alt fra super tilbud, lev. logoer, div. super service m.m. Det har betydet meget for mig, at sitet skulle fremstå meget enkelt, stilrent og overskueligt, med en hurtig og nem navigering.

Nu er jeg så nået dertil, hvor jeg er rigtig gerne vil bede om jeres ris & ros - hvad syntes I? Er der noget jeg har overset? Er der noget som bør gøres anderledes?

OG OG OG - nu er tiden jo så også inde til at jeg skal gøre et eller andet, for at få nogle bedre placeringer hos Google. Hvad vil I foreslå som det første, bedste, billigste og mest effektive?

Og så vil jeg da ikke undlade at sige... dette er en hel ny verden for mig, så I må endelig ikke tale i koder eller være alt for tekniske! 

Glæder mig meget til at høre fra jer.....

Slå jer løs på www.imagekids.dk

Venligst Charlotte

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 17:44

Meget fin og overskuelig webshop med gode billeder, både stemningsmæssigt og produktmæssigt.

Og fint med den grundige beskrivelse i "bag om ImageKids"

SEO-mæssigt (optimering til Google placering) mangler der en hel del (faktisk alt), bla. skal der arbejdes med sidetitler, description tags, intern linkstruktur, etc.

Du vil sikkert kunne få masser af glæde af Rosenstand's SEO-LEX gratis udgave.

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54

Hej Charlotte,

Flot og overskuelig webshop! Tror det kunne se godt ud (og give en god effekt) hvis du på et tidspunkt lagde din indkøbskurv ud i højre side - evt. også hvor du kunne slå på ting som hurtig levering osv. - se eksempel på www.intimo.dk

Mht. placering er det vigtig at der bl.a. i din titel indgår HVAD du forhandler, kan se at titlen på forsiden kun er 'Imagehouse' og så få en til at rode med dine meta-data, er slet ikke så svært som det lyder :-)

P.s. links oppe i toppen (Bag om Imagekids  Godt at vide  Kontakt) må også gerne være lidt mere tydelige, f.eks. med understreg og så også lidt større mellemrum i mellem dem :-)

P.p.s. hvis du vil lære mere om placering på google, så prøv at hente light-versionen af SEO-LEX (http://www.seo-lex.dk/). Den er skrevet i et utrolig overskueligt og nemt sprog hvor han virkelig går i dybden og forklarer alt, så selv de knap så tekniske kan være med :-)

All the best

Kasper A

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:44

Hej Charlotte,

Flot og overskuelig side, men :o)

Har du været i tvivl om det skulle være en dansk eller engelsk shop ? Det virker på mig som et stort sammensurium af engelsk/dansk.

F.eks bruges både Brands og Mærker (Blandet i title/menu og header på siden)

Menuen Children 3-12 years sender mig til Børn 3-12 år, Gift ideas til Gaveideer osv.

Hvis jeg går lidt længere ind, så finder jeg på siden Børn 3-12 år et link der hedder Girls 3-6 years. Når jeg trykker på det kan vælge om jeg vil have en "dress" til min pige på 3-6 år.

Jeg kunne aldrig i min vildeste fantasi finde på at bruge søgekriteriet "dress pige 6 år". Enten søger jeg på engelsk eller også søger jeg på dansk.

Held og lykke med din shop.

mvh

Jan

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 21:56

Technocowboy:

Har du været i tvivl om det skulle være en dansk eller engelsk shop ? Det virker på mig som et stort sammensurium af engelsk/dansk.

Nu fik jeg lige set at der var mulighed for at skifte mellem engelsk og dansk - og jeg kom ind på den engelske som udgangspunkt, hvor vareteksterne var danske. Det kan være at du skal overveje at fjerne det engelske, alternativt lave engelske varetekster til at matche menuerne...

mvh

Jan

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 08:25

Hej Jan,

Tak for dit indspark. Øh jeg er ikke helt med? Tanken var/er at få oversat hele shoppen til engelsk og at man så, via flagene på forsiden, kan vælge hvilket sprog (eller valuta) ! MEN den engeske del er langt fra på plads endnu - så p.t. er der kun tale om den danske version. Men det lyder lidt som om du uden at have valgt er røget ind på den engelske del?

KH Charlotte

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 08:29

Undrer mig at du som udgangspunkt lander på de engeske sider???? Ja det ville da være skønt hvis den eng. del ikke var offentliggjort, før den var færdig, men er det muligt? Det tager jo tid sådan lige at få oversat det hele... :)

C.

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 21:02

Uden at jeg ved det, så kan det måske have noget med at gøre at jeg kører på en maskine med en engelsk opsætning.

Jeg kan ikke sige om det er muligt at fjerne den engelske indtil du er klar med oversættelserne, men mon ikke det er det et eller andet sted i opsætningen...

mvh

Jan

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)