Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man eje 2 enkeltmandsvirksomheder

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Aug 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

er der nogen der ved om man kan eje to forskellige enkeltmandsvirksomheder - og dermed have to CVR-numre?

mvh

Lars

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 15:16

Det vil jeg tro du kan, på lige for med at du kan eje x-antal ApS'er, A/S etc. men hæng mig ikke op på det.

Men hvorfor dog? det giver dig jo masser ekstra arbejde. 2 bogholderi, 2 forsikringer, 2 af det hele også 2 gange bøvl med SKAT.

du kan jo ha' et hovedfirma m. tilhørende bi-navne, hvis det er der problematikken ligger.

mvh Annette

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:25

Hvis du har  flere virksomheder , skal disse som udgangspunkt registreres som én virksomhed. Det betyder bl.a., at virksomhederne skal udveksle varer og ydelser uden momsmæssige konsekvenser, og at fradragsretten opgøres under ét.

Du kan dog efter anmodning få virksomhederne registreret hver for sig (delregistreret), hvis der føres særskilt regnskab for hver enkelt virksomhed. Hver enkelt virksomhed vil herefter blive betragtet som selvstændig enhed.

Tilmeldt 5. Aug 07
Skrevet kl. 15:36

Hej Annette,

tak for hurtig respons.

Min interesse er, at registrere et virksomhedsnavn - lige nu som enkeltmandsvirksomhed, så der ingen omkostninger er ved det.. Senere skal det så ændre status til APS eller A/S og have flere ejere.

mvh

Lars

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:17
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

Klovn:

Hvis du har  flere virksomheder , skal disse som udgangspunkt registreres som én virksomhed. Det betyder bl.a., at virksomhederne skal udveksle varer og ydelser uden momsmæssige konsekvenser, og at fradragsretten opgøres under ét.

Du kan dog efter anmodning få virksomhederne registreret hver for sig (delregistreret), hvis der føres særskilt regnskab for hver enkelt virksomhed. Hver enkelt virksomhed vil herefter blive betragtet som selvstændig enhed.

Er du sikker på det...Henrik?

Hvad forstår du under delregistrering?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:54

Peter - Revisor:
Hvad forstår du under delregistrering?

Registrering efter momslovens § 47, stk. 3..

Henrik

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 19:43

LarsS:

Min interesse er, at registrere et virksomhedsnavn - lige nu som enkeltmandsvirksomhed, så der ingen omkostninger er ved det.. Senere skal det så ændre status til APS eller A/S og have flere ejere.

det ser jeg ikke noget problem i. men du får et nyt CVR når det ændre status. husk at ændre virksomhedsform før virksomheden bliver for meget værd!! jeg tror de fleste starter som enkeltmands... og senere ændre det til ApS og A/S

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:03

Uanset at de bliver registreret under samme CVR-nr så er det klart en fordel at lave et regnskab for hver virksomhed og undgå at blande pærer og bananer sammen. Blander man dem sammen kan det blive et problem den dag man vil omdanne den ene virksomhed eller optage en medejer.  

Med hensyn til det her med at ændre virksomhedsform (til ApS) inden det bliver for meget værd så laver man det typisk som en skattefri omdannelse netop for at undgå at omdannelsen udløser skat af merværdierne.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 5. Aug 07
Skrevet kl. 10:56

Hej alle,

tak for de gode svar.

Helt lavpraktisk - hvordan registrerer man så denne nye virksomhed, så det bliver med samme CVR? Den vil ikke blive momspligtig i starten.

mvh

Lars

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)