Ja måske skulle jeg have valgt Google Adwords forummet, men mit spørgsmål er nok mere teknisk orienteret. Jeg har gennem flere år brugt Google Adsense på mit community site. Det har kørt helt ok, men fra 2005 og til nu er min indtægt faldet ca. 50% pr. måned, samtidig med at mine antal clicks er gået op over 100%. Desuden har jeg efterhånden talt med så mange af mine annoncøre der er klar til at lave en direkte kontrakt med mig. Hidtil har jeg blot sagt nej, med mindre de ville købe mindst 1 måned eksklusivt, da jeg ikke har resourcerne til at styre/administere dette selv, herunder fakturere og rykke osv. Google Adsense er så frygteligt nemt at gå til. Men de tager også en urimelig stor andel. Så jeg leder nu efter om der er nogle alternativer i markedet. Alternativer der kan lade mig selv angive priserne pr. klik / 1000 visninger osv. Og hvilke annoncer der skal vises osv. Alternativerne kunne være enten i form af et firma der vil håndtere det hele for mig (mod en vis lille procentdel), eller måske i form af et program jeg kan installere på min egen server og styre selv. |
Du kan installere Google Ad Manager på dit website. Det er et gratis, hosted annoncestyringssystem. Det smarte er, at AdSense er indbygget i systemet, så du automatisk kan vise AdSense-annoncer, hvis du i en periode ikke lige har tid til at sælge annoncer selv, eller hvis det firma, der sælger annoncer for dig, ikke kan finde kunder nok til dig (hvilket sker ofte for tiden).
Du kan finde flere oplysninger på www.google.com/admanager.
Vedr. din faldende indtjening. Har du prøvet at optimere din AdSense-implementering?