Hej Alle, Vi har et forholdsvist nyt byggefirma og har brugt en del tid på koncept for at adskille os fra andre. Ville høre hvad i synes om dette: Hvis du skal have lavet dit hjem eller kontor kan du låne pengene hos os - alle kan låne op til 40.000,- på sit glade ansigt hvis man ikke er i RKI. kan låne op til 300.000,- Henvis 2 og få dit gratis, Hjælp til og spar op til 30%, undgå byggerod og vedligeholdelse for bolig selskaber. Læs mere her www.riedelbyg.dk - Bemærk siden er ikke færdig! Kunne man evt. gøre andre ting?????? og er det en god ide????? Med venlig hilsen Kim |
Hej Kim,
Jeg synes det er en super god linie du er inde på. Mange gode ideer som helt sikkert kan blive noget, der skiller Jer meget ud fra de andre entreprenører.
Men...I skal skisme godt nok skal være opmærksomme på at I ikke spænder ben for Jer selv. Dine forslag (som fx. at låne penge ud) er helt vildt gode - men det kræver godt nok at der er godt fat i det hele. Ellers kan sådan noget nemt gå galt. Må kunden fx. låne 200.000 af dig, og kun bygge for 40.000? Og hvad nu hvis en kunde henviser 2 nye kunder til dig, som begge skal have lavet arbejde for 15.000,- på et køkken...og kunden som så skal have sit projekt gratis vil have bygget et helt nyt hus?
Der er virkelig mange små detaljer der skal styres på plads inden man laver sådan noget.
Når det så er sagt - så synes jeg jo din anderledes metode er helt kanon. Det vil virkelig være noget der kan bære dig langt.
Det er fedt, at du tænker i løsninger som imødeser markedet som det er i dag. Jeg tror, at løsningen med at skabe mersalg ved at give noget gratis til kunder som skaffer flere kunder, er en rigtig god tankegang. Folk vil jo gerne, og mange har også stadig råd...de skal bare motiveres igang.
Måske kunne man lave nogle smarte aftaler med trælasterne som jo stort set allesammen har store likviditets-problemer. De må da også kunne overbevises om, at levere nogle billigere varer, hvis I skaffer 3 projekter i stedet for 1. Dermed er der også endnu mere at spare for kunderne.
Rigtig meget held og lykke med det
/Rikke