Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette en god ide??????????????

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 30. Mar 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Vi har et forholdsvist nyt byggefirma og har brugt en del tid på koncept for at adskille os fra andre.

Ville høre hvad i synes om dette:

Hvis du skal have lavet dit hjem eller kontor kan du låne pengene hos os - alle kan låne op til 40.000,- på sit glade ansigt hvis man ikke er i RKI. kan låne op til 300.000,-

Henvis 2 og få dit gratis, Hjælp til og spar op til 30%, undgå byggerod og vedligeholdelse for bolig selskaber.

Læs mere her www.riedelbyg.dk - Bemærk siden er ikke færdig! Embarrassed

Kunne man evt. gøre andre ting?????? og er det en god ide????? Confused

Med venlig hilsen

Kim

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 00:31
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim,

Jeg synes det er en super god linie du er inde på. Mange gode ideer som helt sikkert kan blive noget, der skiller Jer meget ud fra de andre entreprenører.

Men...I skal skisme godt nok skal være opmærksomme på at I ikke spænder ben for Jer selv. Dine forslag (som fx. at låne penge ud) er helt vildt gode - men det kræver godt nok at der er godt fat i det hele. Ellers kan sådan noget nemt gå galt. Må kunden fx. låne 200.000 af dig, og kun bygge for 40.000? Og hvad nu hvis en kunde henviser 2 nye kunder til dig, som begge skal have lavet arbejde for 15.000,- på et køkken...og kunden som så skal have sit projekt gratis vil have bygget et helt nyt hus?

Der er virkelig mange små detaljer der skal styres på plads inden man laver sådan noget.

Når det så er sagt - så synes jeg jo din anderledes metode er helt kanon. Det vil virkelig være noget der kan bære dig langt.

Det er fedt, at du tænker i løsninger som imødeser markedet som det er i dag. Jeg tror, at løsningen med at skabe mersalg ved at give noget gratis til kunder som skaffer flere kunder, er en rigtig god tankegang. Folk vil jo gerne, og mange har også stadig råd...de skal bare motiveres igang.

Måske kunne man lave nogle smarte aftaler med trælasterne som jo stort set allesammen har store likviditets-problemer. De må da også kunne overbevises om, at levere nogle billigere varer, hvis I skaffer 3 projekter i stedet for 1. Dermed er der også endnu mere at spare for kunderne.

Rigtig meget held og lykke med detBig Smile

/Rikke

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:23
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim

Jeg kan ikke se, at det kan hænge sammen økonomisk - medmindre de 2, som nr. 1 henviser "får lov" at betale overpriser for at nr. 1 kan få det gratis. Sådan ville jeg som forbruger tænke. Altså at jeg skal betale mere, fordi en af mine venner har henvist og således får det gratis.

Der er ingen tvivl om at man skal skille sig ud, og hvis I har likviditet til at låne penge ud, er det et meget bedre forslag. Synes dog, at det er "farlige" kunder, som ikke kan låne de penge i egen bank  - selv i disse tider. Finanskrise eller ej - I skal stadig overleve og tjene penge, også om 1 år, når krisen er vendt!

Hvordan man skiller sig ud i den branche! Tja, jeg er altid glad for at have haft en håndværker på besøg, som har arbejdet effektivt og rydder op efter sig. Med det generelle ry i din branche tror jeg såmænd ikke, at der skal mere til. Mund-tilmund-metoden er ret effektiv, og alle er klar til at anbefale en god håndværker.

Held og lykke med det!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 30. Mar 09
Skrevet kl. 18:34

Hej Rikke,

Tak for dit svar - meget fyldt gjort som svar på dine spørgsmål:

Man kan ikke låne 200.000,- og kun få bygget for 40.000,- men det er en god problem stilling. Confused

Når det er man henviser 2 er det den billigste man får gratis så vi ikke står og skal lave et hus gratis Smile Det vil også blive fremhævet nu her siden er helt færdig.

endnu engang mange tak for dine input!!!

dbh.

Kim

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 19:00
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Syntes konceptet er super god og særdeles utraditionel.

Hjemmesiden skal i lige få læst igennem for at få rettet evt stavefejl (hændværker under undgå byggerod bl.a)

Held og lykke fremover !

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:00
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Vil helt klart mene i skal fokuserer på det som i er gode til og lade andre stå for resten.
I er ingen bank og derfor virker det totalt dumt, at låne penge ud og finansierer jeres kunders køb. Har i overhovedet resourcerne til at håndterer det? Og er det det i vil? Er det ik svært at sende et klart budskab til en kunde, når der er mange ting inde i billedet? Forstår kunden overhovedet budskabet?

Igen fokuser på jeres stærke sider og lad andre om resten. Evt lav nogle alliancer men gør det i er gode til!!!

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 19:06
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil foreslå 20-25% på både det kunden selv har fået udført og den første opgave hos den kunde der henvises til.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 30. Mar 09
Skrevet kl. 19:17

Hej Fashion-seller,

Tak for din mening også selvom den er meget negativ. Crying

Vores koncept bygger ikke på vi er en bank men vi kan bare se stort set alle reklamer i tv har noget med penge at gøre så som: spar, lån osv. vi har ikke selv kapitalen til at låne dem ud men det har vores samarbejdspartner Ekspres Bank. hvor de kan låne til en høj og lav rente alt efter hvad de ønsker.

Men vi ser det bare som hvorfor er det OK at låne penge til en ny fladskærm hos Elgiganten og ikke igennem os til et nyt WC/toilet, køkken eller ligne? - Det kan også godt være du har pengene til at få lave dit køkken men ved at låne f.eks. 20.000,- igennem os kan du få drømme køkkenet. vi vil bare gerne give her og fru Danmark muligheden for at få lavet sit hjem også selvom de ikke har alle pengene nu.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 30. Mar 09
Skrevet kl. 19:19

Hej Claus,

Rigtig god ide - det vil vi helt sikkert overveje!!!!!!Big Smile

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa.

Jeg synes det er nogle rigtig gode ideer I har gang i, og dejligt at se lidt nytænkning!

Det virker som om I har gjort Jer en masse tanker om, hvordan det er at være kunde og det virker meget tiltalende.

Mine umiddelbare kommentarer til Jeres koncepter er:

1. Finansiering

Istedet for at lægge vægt på at der ikke skal stilles sikkerhed, fremvises lønsedler etc. som jeg er enig med Michael i at dette måske vil tiltrække "farlige" kunder, ville jeg istedet lægge vægten på, at man kan komme igang med det samme og så angive et eksempel med "Ny carport for kun 399 kr pr mdr" (eller hvad det nu kunne være..)

2. Intet byggerod

Fantastisk idé! Jeg havde forventet at læse lidt om hvor pænt der blev ryddet op (hvilket bestemt også ville være rart...), men ideen med at være væk mens byggerodet står på er bare lige i øjet.

Jeg vile dog foreslå en anden og mere sigende tekst i boxen på forsiden, da jeg normalt ikke ville ha' tænkt på at læse nærmere jvf. ovenstående antagelse.

3. Hjælp til og spar

Igen - en god idé, men jeg har lidt svært ved at se hvordan det klares rent praktisk. Jeg vil ihvertfald foreslå at det gøres helt klart hvilke opgaver man selv skal udføre - og hvornår - for at rabatten opnås.

4. Henvis 2 og få dit gratis

Min umiddelbare reaktion er, at I må da ta' Jer rigtig godt betalt, hvis I kan lave det gratis ved kun 2 ekstra kunder - og så ville jeg ikke bryde mig om at skulle anbefale Jer til mine venner/familie, bare for at jeg selv kunne spare. Der er jeg bestemt også fortaler for, at der istedet ville være en rabat på f.x. 25% til både kunden og dem han henviser.

En alternativ kunne være en kampagne med "Vi fejrer dit nye byggeri!", hvor I giver gratis chips og champagne ved indvielsen af det nye (hvad enten det er en carport, et køkken eller ny mailng i stuen)- og så lader kunden invitere venner og familie på besøg til en indvielses-reception. ( Et rødt bånd og en stor saks vil gøre det meget festligt, og et par flasker champagne og lidt chips koster ikke formuer) - til gengæld vil alle snakke om det udførte arbejde, og der skal selvfølgelig være masser af brochurer til rådighed. Nå - det blev vist lige til at sidespring - det var bare lige en strøtanke....

Jeg kiggede desuden lidt rundt på hjemmesiden, der ser flot og professionel ud, og faldt lige over et par småting jeg synes jeg ville kommentere:

- På siden "Undgå byggerod" står følgende:

"Da ferieboliger er meget sæsonpræget fra juni til august vil der være den største chance for at du/i finder netop den helt rigtige bolig i Nordsjælland" - måske det bare er mig, men jeg forstår simpelthen ikke meningen....

- På "Kontakt"-siden virker det lidt underligt med de 3 mobilnumre. Jeg ville foreslå at angive hvem man træffer på hvilket nummer istedet for nr. 1, 2 og 3.

- Det ville være rart hvis man kom til forsiden ved klik på banneret/firmanavnet øverst.

- En kontaktformular hvor man kan beskrive sin opgave og bede om et tilbud ville være rigtig dejligt!

- Priseksempler på hele opgaver ville også være en rar ting, så man kan få en idé om prisniveauet.

Held & lykke med det!

- og husk så at lokke med nogle gode Amino-rabatter Cool

Mvh Mira

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)