jeg går og tænker på at købe en virksomhed som er `brugt´ og jeg må indrømme at jeg ikke helt ved hva jeg skal kigge efter. og hva kan jeg endelig forlange af sælgeren at ville se af papir mm. virksomheden jeg har kig på koster ca 200000 kr og er 7 år ganmel. så håber at i kan hjælper, alle gode råd er mere end velkommende
på forhånd tak
Mick
Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex
Du skal alliere dig med en revisor eller virksomhedsrådgiver som kan bistå dig. Hvis du ikke ved hvad du skal kigge på er du heller ikke i stand til at vurdere om prisen er i orden. En advokat er også god at have med på banen med hensyn til vurdering af de forpligtelser du overtager og selve aftalegrundlaget.
Men faktorer som indtjeningsevne, soliditet, forpligtelser, aktivmasse, forventninger til fremtiden er jo nøgleord. I bund og grund handler det jo om hvorvidt virksomheden kan give en indtjening som er tilstrækkelig til at du kan få driftsherreløn samt opnå en fornuftig forrentning af dit indskud.
Jeg ha så endelig bestemt mig og jeg brænder for at starte ting op og Mit første Projekt bliver en web shop.
om jeg så starter fra bunden med at ´bygge´ den eller jeg køber den bygget er ejg i gang med at overveje.
Men jeg vil klart benytte mig af en Revisor. og jeg skal vist ha meget Hjælp fra en Revisor til en del, og nu tænker jeg hva Koster det ?eller kan man søge støtte nogen steder når man starter op. Går med en eller anden frygt at hver Råd fraen Revisor koster flere 1000 kr som man ser på film.
nogen råd til det `?
tænk på dig selv - kan du sælge det der skal sælges.... har omsætningen været jævn eller stigende... Kan den dække din løn mv. husleje... Skal der ansættes personale... Men først og fremmest En virksomhed skal kunne sælge og det er din virksomhed - Altså er det dig der skal sælge HELE TIDEN, og samtidig styre alt andet - herunder indkøb mv... Men lad en revisor kigge om det overhovedet er noget værd... Han fortæller mere end nu vil kunne nå at notere ned på en blok, hvis du ikke er helt inde i det... Har du familie... de deltager jo også fra sidelinien...
Se på HVORFOR er virksomheden til salg ? Kan du gøre det BEDRE end den tidligere ejer ? Lav research på markedet, er det noget du kan se dig selv beskæftige dig med de næste eks. 7 år, ideer og alternative indgangsvinkler til din markedsføring etc.
Da den jo koster en sjat penge er det bestemt med at overveje og researche grundigt ;-)
jeg er sikker på jeg har det der skal til. men det siger alle jo som gern vil være iværksættere. Jeg vil køre min webshop som B indkomst sammen med en ven. og har job ved siden af fuldtid. så hvis det ikke går så er jeg dækket ind. vi starter stille ud så vi bruger kun 100000. de 50 har vi og de sidste 50 får vi som kassekradit så vi ik skal betale lån med det samme. men så det jo lige om jeg skal starte fra bundet med at bygge eller købe en shop som er bygget som jeg kan bygge videre på. jeg er begyndt at kigge på hva der er af vare lager. hvordan shoppen ser ud. hvor mange besøgendepr dag osv tror i ik det den rigtige måde at grebe det end ?