Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsprogram med brugtmoms

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er en nystartet enkeltmands virksomhed, jeg gør det i brugte varer primært lamper.

Jeg står nu overfor at vælge regskabsprogram og vil høre om I har nogen forslag.

Eftersom det er brugte varer skal jeg afregne brugtmoms og programmet må meget gerne kunne håndtere dette. Jeg har forsøgt mig med e-conomic.dk men det er ikke mulig, og jeg skal derfor føre momsregskab ved siden af, og så er det begrænset hvor meget det hjælper i hverdagen.

Jeg håber der er er der har gjort sig en erfaring jeg kan nyde godt af.

Mvh Jesper

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:10

Prøv at google Winkas Pro. I det program skulle det være muligt at håndtere brugtmoms!

Henrik

Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:14

Hej Jesper.

Du kan da sagtens arbejde med brugtmoms i e-conomic.

Under systemopsætning vælger du bare momskonti, og så vælger du "opret momskonto" og opretter dine brugtmomskonti.

/Haphi

Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:27

Hej Haphi

Tak for svaret, men så hvidt jeg kan se er man nødt til at angive en momssats i procent. Og ved brugtmoms er satsen udelukken fra fortjenesten på varen og ikke salgsprisen. Så jeg ville skulle udregne momsen og selv angive den i e-conomic og det kan jeg ikke se er muligt.

Mvh
Jesper

Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:59

Hej igen Jesper.

Det bliver lige et hurtigt svar, for jeg er på vej til et møde.

Du skal bruge en momssats på 20% og bogføre både dit salg og dit køb. Så kommer det til at passe ;-)

/Haphi

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:11

Haphi:

Hej igen Jesper.

Du skal bruge en momssats på 20% og bogføre både dit salg og dit køb. Så kommer det til at passe ;-)

/Haphi

Hvordan kommer man så udenom at vise brugtmomsen på fakturaen ? Ligesom din metode også må give et problem, hvis du ikke bogfører både køb og salg i samme periode?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32

Hej!

Du skal naturligvis bruge lagerprincippet..........hvorved der ikke opstår periodeproblemer!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)