Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat ved konsulent arbejde i UK

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino'er,

Min første post herinde i det her dejlige forum.

Jeg har mulighed for at få lidt IT driftsarbejde ved siden af mit daglige job (er i IT branchen) i UK. Arbejdet bliver udført fra DK (dog via Remote Desktop) på deres system der er placeret i UK. Det drejer sig om et beløb i størrelsesorden GBP 500-600 pr måned.

Hvordan stiller jeg mht til skat? Da jeg kommer på "payroll" i UK vil jeg (så vidt jeg ved) skulle betale skat i UK, men der skal vel også betales skat (modregnet den engelske) i DK? eller?

Det er sådan, at jeg evt. vil kunne indgå som  "shareholder" (50/50) i det engelske Ltd.

På forhånd tak for svarene...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:38

Det er helt korrekt opfattet. Du kommer til at betale skat af lønnen fra UK i Danmark men får lempelse for den i UK betalte skat. Dvs. en alm. dansk skat på bundlinien. Det er vedr. lønbeskatningen uden betydning om du er shareholder eller ej 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:01

Tak for svaret.

Så er alt jo som ventet :-)

Er det reglerne omkring "hvorfra arbejdet udføres" der er i spil her?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:05

Bent,

Kunne man ikke forestille sig en mere "attraktiv" løsning med at fakturere fremfor at være ansat?Smile

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 21:29

Det vil jeg da ikke afvise men overskuddet vil jo stadigvæk blive beskattet i DK. Havde han haft lange udlandsophold med begrænset ophold i DK (42 dages reglen) ville han faktisk være bedre stillet som lønmodtager fordi han der ville kunne påberåbe sig LL § 33A. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:42

Vi bliver ikke uenige  om at overskuddet bliver beskattet i Danmark. Tanken gik på at smide dem ind i VSO og spare dem op der. Men det afhænger jo af hans videre planer.....

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 22:01

Klart men det kan du jo sige med næsten alle lønmodtagere i DK. Det er bare ikke altid at man kan love noget til selvstændig erhvervsvirksomhed men her ville jeg da ikke afvise det.    

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)