Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Links fra twitter, facebook osv. - batter de noget?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 92
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge SEO-folk

Sociale medier som fx. twitter giver mange muligheder for linkbuilding, hvor man liiige kan snige en webadresse ind i sine indlæg i ny og næ.

Jeg tager ikke stilling til der sympatiske/moralske aspekt i at gøre dette meget eller lidt. Men hvordan tæller disse links egentlig i SEO-forstand?

Er det værd at gøre noget seriøst ud af den slags links-dropping? Eller er det ligemeget med henvisninger fra en under-under-underside på en stor hjemmeside, som Google nok ikke kan nå at indeksere alligevel?

Jeg glæder mig til at høre jeres bud. 

hilsen Henrik I.

Henrik A. Isen, Journalist DJ, iværksætter, webredaktør.
Indhold til Internettet: - IsenTekst.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Twitter har nofollow attribut på alle udgående links, så de har ikke direkte værdi i forhold til SEO. Men indirekte kan de jo have, for du udbreder kendskabet til dit site, og det får måske nogle mennesker til at linke til dig.

Fra København
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 101
Fra  SMM Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Facebook har også nofollow på, men både facebook pages og facebook notes bliver indekseret af Google, så du også få trafik ad den vej.

Link building i Facebook og Twitter er spild af tid. Men som Rosenstand skriver for Twitter, så kan både Facebook og Twitter (og youtube, myspace, blogs, debatter, o.s.v.) øge kendskabet til dig og dit website og du kan derigennem være heldig at få links.

Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 92
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tak for dit svar

Thomas Rosenstand:

Twitter har nofollow attribut på alle udgående links, så de har ikke direkte værdi i forhold til SEO. Men indirekte kan de jo have, for du udbreder kendskabet til dit site, og det får måske nogle mennesker til at linke til dig.

Det er vel egentlig også rimeligt nok. så kan man ikke spamme med links for at lave linkbuilding. Man bliver nødt til at lave nogle links, som er interessante for læserne - ikke bare dig selv. Rart med lidt gammeldags web-etikette igen.

mvh

Henrik I.

Henrik A. Isen, Journalist DJ, iværksætter, webredaktør.
Indhold til Internettet: - IsenTekst.dk

Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 92
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for dit svar. Men hvorfor er det spild af tid? Jeg kunne da forestille mig, at jeg kunne fyre en masse indlæg med links af på kort tid. Det lyder da effektivt?

mvh Henrik I.

SEO Cowboy:

Link building i Facebook og Twitter er spild af tid. Men som Rosenstand skriver for Twitter, så kan både Facebook og Twitter (og youtube, myspace, blogs, debatter, o.s.v.) øge kendskabet til dig og dit website og du kan derigennem være heldig at få links.

 

Henrik A. Isen, Journalist DJ, iværksætter, webredaktør.
Indhold til Internettet: - IsenTekst.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi de links du får ikke forbedrer dine positioner i de søgemaskinerne. Det er en konsekvens af at de er Nofollow'ed.

Mvh Jesper Jørgensen

 

Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 92
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Fordi de links du får ikke forbedrer dine positioner i de søgemaskinerne. Det er en konsekvens af at de er Nofollow'ed.

Nå ja,  Der fik jeg ikke lige læst ordentlig efter. Smile Tak for hjælpen

 

Henrik A. Isen, Journalist DJ, iværksætter, webredaktør.
Indhold til Internettet: - IsenTekst.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er måske værd lige at bemærke, at LinkedIn ikke bruger NoFollow (så vidt jeg er orienteret)...

 

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)