Hej, Jeg overvejer at starte en ny Bodega i Aalborg, og vil gerne have lidt feedback på mine ideer. Konceptet skal være en lo-fi bar og bodega, der både skal være et alternativ til de 'brune' Bodegaer, Diskotekerne i 'gaden' og de 'moderne' cafeer der sælger alt for store brugere til alt for store priser!!!. Der skal være god billig kaffe, økologiske øl, sodavand i 25 cl flaske, klassisk smørebrød og 100% vinyl lyd i højtalerne, og generelt en hyggelig og god stemning. Miljøet skal være inspireret af den klassiske bodega blandet med en rough rock'n'roll stil , og musikken skal ligeledes være lo-fi rock musik på vinyl - til forskel fra den moderne cafes lounge og diskotekernes dance og pop. Musikken skal således være omdrejningspunktet for stedet, hvor man kommer og høre noget at det musik man ellers ikke hører i det Ålborgensiske byliv, samtidig med at man nyder en god kop kaffe, en håndbajer eller en velsmurt smørebrødsmad til overkommelige priser. Det skal med andre ord være en uprætentiøst og hyggelig bodega, der skal udfylde det tomrum jeg mener er i Ålborg. Mit spørgsmål til alle jer derude er således: MANGLER DER IKKE EN FED ROCK'N'ROLL BAR & BODEGA I ÅLLEREN?! /Stoej
|
Næh, det tror jeg egentlig ikke...
Men nu er det nok også en del år siden, jeg var i den umiddelbare målgruppe. For det første er "FED ROCK'N'ROLL BAR & BODEGA " ikke særlig præcist og med hensyn til at høre det musik, man ellers ikke høre, så er det nok meget forskelligt hvad det er, man savner.
Men kan du stable en bar op, som lugter at tresser-bar og old school rocn'n'roll, så kan der godt være et publikum for det. Der har manglet et seriøst alternativ til gaden siden Griflen lukkede...
Det største problem vil nok være en god placering. I Aalborg er det meste af nattelivet jo temmelig centreret omkring 'gaden og det er godt for alle brugerne, men skidt for huslejen.
Hvis du er lidt modig, var det jo en mulighed at hoppe over på den anden side af fjorden. Gågaden har set lidt trist ud, men ny sker der noget med nye og interessante specialforretninger - hvor mange byer har lige en lækker butik med modeltog (er du entusiast på det område er et besøg her et must!)? Der er et nyt område på vej op efter bygningen af Føtex og de nyere boliger ud til fjorden. Det vil i løbet af få år ændre miljøet på den side drastisk og er man tidligt ude, kan man få lejemålet til en slik - men man kan også brænde fingrene ganske gevaldigt som first-mover.