Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Bodega i Aalborg....

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg overvejer at starte en ny Bodega i Aalborg, og vil gerne have lidt feedback på mine ideer. 

Konceptet skal være en lo-fi bar og bodega, der både skal være et alternativ til de 'brune' Bodegaer, Diskotekerne i 'gaden' og de 'moderne' cafeer der sælger alt for store brugere til alt for store priser!!!. Der skal være god billig kaffe, økologiske øl, sodavand i 25 cl flaske, klassisk smørebrød og 100% vinyl lyd i højtalerne, og generelt en hyggelig og god stemning. Miljøet skal være inspireret af den klassiske bodega blandet med en rough rock'n'roll stil , og musikken skal ligeledes være lo-fi rock musik på vinyl - til forskel fra den moderne cafes lounge og diskotekernes dance og pop.

Musikken skal således være omdrejningspunktet for stedet, hvor man kommer og høre noget at det musik man ellers ikke hører i det Ålborgensiske byliv, samtidig med at man nyder en god kop kaffe, en håndbajer eller en velsmurt smørebrødsmad til overkommelige priser. Det skal med andre ord være en uprætentiøst og hyggelig bodega, der skal udfylde det tomrum jeg mener er i Ålborg.

Mit spørgsmål til alle jer derude er således: MANGLER DER IKKE EN FED ROCK'N'ROLL BAR & BODEGA I ÅLLEREN?!

/Stoej 

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 22:58

Næh, det tror jeg egentlig ikke... Big Smile

Men nu er det nok også en del år siden, jeg var i den umiddelbare målgruppe. For det første er "FED ROCK'N'ROLL BAR & BODEGA " ikke særlig præcist og med hensyn til at høre det musik, man ellers ikke høre, så er det nok meget forskelligt hvad det er, man savner.

Men kan du stable en bar op, som lugter at tresser-bar og old school rocn'n'roll, så kan der godt være et publikum for det. Der har manglet et seriøst alternativ til gaden siden Griflen lukkede...

Det største problem vil nok være en god placering. I Aalborg er det meste af nattelivet jo temmelig centreret omkring 'gaden og det er godt for alle brugerne, men skidt for huslejen.

Hvis du er lidt modig, var det jo en mulighed at hoppe over på den anden side af fjorden. Gågaden har set lidt trist ud, men ny sker der noget med nye og interessante specialforretninger - hvor mange byer har lige en lækker butik med modeltog (er du entusiast på det område er et besøg her et must!)? Der er et nyt område på vej op efter bygningen af Føtex og de nyere boliger ud til fjorden. Det vil i løbet af få år ændre miljøet på den side drastisk og er man tidligt ude, kan man få lejemålet til en slik - men man kan også brænde fingrene ganske gevaldigt som first-mover. 

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 01:18

Det er lige præcis hvad byen mangler, det alternativ er der mange som efterspørger i min private vennekreds.

Hvis du får det på benene, skal jeg nok sørge for kontakt til danmarks fedeste rock´n´roll band, så du får skabt godt indtryk fra start af Smile

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:55

Det er svært at svare på. Jeg synes allerede der er en forholdsvis bred vifte af caféer og bodegaer i Aalborg, og Aalborggenserne er jo glade for deres "brune" bodegaer. De er jo i stor grad en del af Aalborgs charme og noget af det mange Aalborggensere til dels identificerer sig med.

Jeg mener til gengæld ikke at Aalborg ligefrem er oversvømmet af kvalitetscaféer og det kunne være fedt med noget nyt, hvis du virkelig formår at skille dig ud fra andre steder uden blot at være en ny café nordkraft eller lignende. Dog tror jeg du skal huske på at Aalborg alt taget i betragtning er en forholdsvis lille by og os nordjyder til tider er meget provinsielle, hvilket selvfølgelig giver en vis risiko for at floppe. Men hvis du slår et fedt sted op, med vinyl og hvor der fokuseres på kvalitet til nogenlunde priser, så lover jeg i hvert fald at kigge ind med nogle af kammeraterne :D

Fra DK
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 22:53

Nu har jeg jo læst denne tråd igen og igen.. og faldet voer den op til flere gange når jeg søger på bar/bodega!  Umiddelbart har jeg ikke hørt om en ny bar der er startet op i aalborg udover "Ulla Terkelsen, London". Men hvordan er det gået Stoej?

Har du stadig tankerne placeret på en Rock & Roll Bar i Aalborg? 

Besøg min musikblog hvor jeg anmelder danske album og singler

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 23:17

Efter mine mange tilbragte år i Aalborg, er jeg bekendt med, at det der fungere andre steder i landet, fungere ikke nødvendigvis i Aalborg. Desuden vil det begrænse dit koncept rigtigt meget og ikke mindst være en unødvendig risiko, at omdrejningspunktet er en bestemt slags musik - også selvom konceptet ER den slags musik. Og hvad vil du så gøre, hvis ingen kommer ind af døren? Jeg vil mene du vil gøre dig selv en tjeneste, ved at være mere fleksibel i dit koncept, så du kan skalere det efter behov.

Jeg kan, som der nævnes andet sted i tråden, slet ikke anbefale dig at krydse fjorden, det er den sikre død for dig. Hold dig på Aalborg-siden og være ekstrem kræsen med beliggenhed. Rammer du så ydermere en niche der med det samlede koncept er en interesse for, så har du måske fat i noget. 

Uanset ønsker jeg dig pøj pøj.... 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)