Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikre jeg mit domæne navn?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg har fundet et godt domæne navn og har registeret det hos DK-hostmaster, hvordan sikre jeg at jeg har retten til det og beholder retten til det?

Der findes ikke nogen danske websider som har et lignende navn, men en søgning hos varemærkestyrelsen viser at et firma har har registeret navnet der. Jeg ved dog ikke om det er et problem med hensyn til domæner.

Amino er jo også registeret som varemærke af Dansk Landbrugs Grovvareselskab A.m.b.A., men alligevel bruges domænet amino.dk til noget andet. Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at det er okay.

Jeg vil gerne være sikker på at der ikke er nogen som kommer og kan fratage mit domænenavn nu når jeg bruger en masse penge på markedsføring at sitet, håber nogen ved noget om det.

Måske kan jeg bare selv lave en varemærkeregistering på mitnavn.dk selvom mitnavn allerede er registeret, jeg kan jo se at udover amino så er har andre firmaer registeret multi amino og amino power, og så kan man vel også registere amino.dk?

Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:35

Bum bum. Mener at når det er et registreret varemærke, så kan de i princippet godt kræve at bede om domænenavnet.

Men du kan jo ringe til varemærkestyrelsen og få besked. Det bille næsten være det sikreste at få deres ord for det.

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:30

Det vil nok være sikrest at finde et andet domænenavn. Ellers snak med varemærkestyrelsen, de kan nok give det bedste råd. link: dkpto.dk

- Thomas

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)