Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunden er GUD

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden er gud…

• Gør alt for at opfylde kundens behov
  • Har vi ikke varen, forsøger vi at skaffe den
  • Løs kundernes problemer imødekommende (f.eks. reklamationer)
  • Fokus på kunden, lad telefonen ringe
  • Snak med hinanden om kundens mangler
  • Bak hinanden op i salgssituationer (kom med forslag til kundes behov)

Arbejdsmoral

• Fokus på aftalte opgaver og faste opgaver
  • Lav altid noget mens i hyggesnakker med venner og kunder som har købt
  • Planlæg dagen og følg op på hinanden

Udvikle butikken

• ·        Tilpas butikkens udvalg efter salg og efterspørgsel, fokus på basis varer
  • ·        Fortæl kunderne om leverandørens historie, stærke sider og hvorfor vi har de                  leverandører vi har
  • ·        Flytte om i butikken, så der altid er hele sortimenter på a-placeringer.

Overskud/overblik

• Snak om hvor i er på vej hen med butikken
  • Skriv alle opgaver op for dagen og ugen og kryds dem af når de er udført
  • Aftal faste opgaver/pligter, med alle hverdagsting
  • Ordne post og mail inden åbning
  • Snak om salg og se lister i løbet af dagen
  • Hold personale møde hver 3. måned, og kom med konstruktiv kritik og feedback.

Her er det kodeks vi arbejdet med på min arbejdsplads, måske nogen der kunne lære lidt af dette?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:32

Hej Lars,

Lige et par kommentarer til din ellers udmærkede liste.

1. A-placeringer - dem skal du nok lige definere, sådan at andre kan overføre dette på deres område. Husk, at en A-placering er sort snak for andre end dem, der arbejder i din butik eller arbejdsplads.

2. Personalemøde hver 3.die måned? Hvad med hver fredag eller mandag morgen? Jeg har aldrig hørt om en arbejdsplads, der kunne nøjes med 4 årlige møder. Det skal måske forståes ud over de løbende morgenmøder?

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:53

Godmorgen

Flemming1970:
1. A-placeringer - dem skal du nok lige definere, sådan at andre kan overføre dette på deres område. Husk, at en A-placering er sort snak for andre end dem, der arbejder i din butik eller arbejdsplads.

A placering = en god salgs plads, når vi snakker tøj som i mit tilfælde er det der hvor man hænger nyheder og (ting med høj BA og/eller høj omsætnings hastighed) (BA = Bruttoavance)

Flemming1970:
2. Personalemøde hver 3.die måned? Hvad med hver fredag eller mandag morgen? Jeg har aldrig hørt om en arbejdsplads, der kunne nøjes med 4 årlige møder. Det skal måske forståes ud over de løbende morgenmøder?

Dem hver 3 måned, er nogle store møder der tager flere timer, bort set fra det er vi samlet hver fredag 1 time før åbnings tid. Så ja det skal forstås sådan !

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)