Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse best practise.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarup
Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg startede som fuldtidsfreelancer 1. Febuar 2009 og ernærer mig alt nu 100% af den indtægt jeg har i min enkeltmands virksomhed.

Jeg fik fastsat min årsindtægt til at være 750.000,- kr for 2009 i starten af året. Det forventer jeg stadig at tjene, men jeg forventer ikke at få $ ind på kontoen før juni/juli måned og frem af forskellige grunde. Derfor er det de private sparepenge som sørger for at betale huslejen i disse måneder.

Men hold dog op hvor er SKAT's system dog firkanten over for min situation. De udsender 10X girokort a xxx antal kroner. Og jeg har netop fået en rykker og RKI trusselsbrev ind af døren fra dem.

Da jeg så kontaktede dem pr. tlf brugte jeg 45 min på at forsøge at forklare dem at bare fordi jeg forventer at tjene xxx antal kroner i 2009 så er det ikke ensbetydende med at jeg tjener dem i januar, febuar, marts osv... Altså et lige beløb hver måned.

Det havde de absolut ingen forståelse for, hvilket undrer mig. Faktisk var de direkte ubehøvlede at tale med. Måske et kundeservice kursus kunne være en god ide hos SKAT.

Jeg vælger nu at gå ind og ændre min forskudsopgørelse til 200.000,- kr og så må jeg ændre igen senere på året når pengene begynder at trille ind på kontoen.

Men jeg kan da næsten ikke være den eneste der står i denne situation. Hvad gør andre? Bruger alle denne metode for at tilfredsstille SKAT eller hvad kan man ellers gøre?

Egentlig er det vel ikke helt efter reglerne at gøre som jeg påtænker nu. Står der ikke et sted i en eller anden lov at man skal angive et realistisk beløb overfor SKAT?

Jeg ville være meget interesseret i at høre hvad i andre gør som står i samme situation.

Med venlig hilsen

Lasse Rasch

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 13:06

Hej Lasse,

Det er trist at høre at SKAT er så lidt samarbejdsvillige.

Det jeg vil anbefale dig er at du ændre din forskudsopgørelse til de kr. 200.000 som du selv skriver og ikke ændre den tilbage, men derimod sætter dig ned i december og beregner hvad din ca. skat vil blive for året og så foretage indbetalingen her og evt. betale 30% af det forventede overskud ind på en ratepension i stedet for at betale det hele til SKAT.

Mvh.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:52

Lasse Rasch:

Men hold dog op hvor er SKAT's system dog firkanten over for min situation. De udsender 10X girokort a xxx antal kroner. Og jeg har netop fået en rykker og RKI trusselsbrev ind af døren fra dem.

Da jeg så kontaktede dem pr. tlf brugte jeg 45 min på at forsøge at forklare dem at bare fordi jeg forventer at tjene xxx antal kroner i 2009 så er det ikke ensbetydende med at jeg tjener dem i januar, febuar, marts osv... Altså et lige beløb hver måned.

Det havde de absolut ingen forståelse for, hvilket undrer mig. Faktisk var de direkte ubehøvlede at tale med. Måske et kundeservice kursus kunne være en god ide hos SKAT.

Jeg vælger nu at gå ind og ændre min forskudsopgørelse til 200.000,- kr og så må jeg ændre igen senere på året når pengene begynder at trille ind på kontoen. 

Med venlig hilsen

Lasse Rasch

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor du mener Skat er firkantede. Det er jo ikke Skat men dig selv der har forskudsregistreret dig med den høje indkomst og såvidt jeg kan læse har de eller ikke direkte nægtet en lavere forskudsregistrrering. Så den er jo umiddelbart ikke længere end at ændre forskudsregistreringen og evt. vælge at gøre som Morten siger. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:07

Skattekonsulenterne:
Jeg forstår egentlig ikke hvorfor du mener Skat er firkantede

Jeg kan godt forstå at der blev bliver kaldt firkantet systemet. For systemet tager ikke højde for at indkomsten ikke er ligeligt fordelt hen over året. SKAT gør altid et stort nummer ud af at gøre opmærksom på at skatteyderne skal forskudsangive så realistisk som muligt.

Stivheden i forskudsopgørelsen bevirker jo også at SKAT mere end 2 millioner gange om året må ændre folks forskudsopgørelser/skattekort.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:23

Det er vi helt enige om Henrik men det er jo en følge af at der ikke er kildeskattepligt på virksomhedsoverskud. Ellers kunne man have klaret det med bruttotrækkort (hvilket dog også er farligt ved indkomstafvigelser).  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)