Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er net handel vejen frem?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Her til aften gjorde jeg det igen! Jeg handlede på nettet. Som regel er det kun t-shirts og trøjer der kommer i kurven.

Men hvis du bare går ind på Kelkoo og lave en søgning over et bestemt tøjmærke, så får du sku smid over 20 sider i nakken! Andre mærker er der så ganske få sider.

Og det er ikke bare tøj! Læste en artikel i Handelsbladet, om en gut ovre i Hvidovre som havde startet; Shoponjob.dk.

Han købte sine varer i Spar butikker, og nogle hos nogle specialforretninger. Han ville tjene penge på udbringningen.

Personligt har jeg da også tænkt; Hvorfor ikke bare starte en webshop, ligesom de andre?

Det er jo en ganske normal ting at gøre åbenbart, og vi elsker jo at sidde foran en computer og surfe. Og så kan vi jo altid gå ned og prøve det hos den lokale butik, så vi ved hvilken størrelse vi skal bruge.

Men jo, hvorfor ikke starte en side op med at sælge ananas på dåse???? Tanken skræmmer mig ikke, man kunne jo købe domænet, Friskanans, eller Ananastildoren.dk..... Nu arbejder jeg selv i en dagligvarerforretning, og så det at vi kunne tilbyde at sælge det på nettet og så køre ud, det ville jo give et godt ry, måske ikke et kæmpe overskud, men alligevel så er idéen jo fantastisk IdeaYes

Til middag læste jeg om nogle gutter i Århus der ville bringe spiritus ud til privat fester, og så få diskotekerne til at gøre det. Lidt ala Justeat.dk.

Der må åbenbart være penge i lortet??? Eller?

Mvh Winther.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:44

Hej Winther.

Så enkelt er det desværre ikke.

Sådan som du fremlægger det var den måde man tænkte på, da dot-com bølgen var på sit højeste.

Du skal lave et økonomisk regnestykke for at finde ud af, om det er en god forrretning for dig.

Uden overhovedet at regne på det kan jeg 100% sikkert fortælle, at det aldrig vil give overskud at sælge annanas på dåse via en hjemmeside.

Du kan i min artikel læse lidt mere om at researche dit marked.

Du vil have alt for store omkostninger og alt for lille efterspørgsel til at det kan løbe rundt.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:59

Winther & Winther:

Han købte sine varer i Spar butikker, og nogle hos nogle specialforretninger. Han ville tjene penge på udbringningen.

Mange mennesker har travlt idag. Når de kommer hjem så skal de sørge for at børn bliver hentet osv. Det gælder om at planlægge en masse ting og der kan det godt være et problem at komme ud at handle. Selv er vi så heldige at vores lokale supermarked har åbent til kl 22, men mange steder hvor man har langt til supermarkedet så handler man stort ind én gang om ugen eller måneden.

Vi har her i sverige et firma som netop sælger dagligvarer på nettet og brinder dem hjem til folk. De har stor success så de vil endda også overveje at starte op i danmark. Men det er ikke bare at købe et domæne og købe et lille lager hjem af annanas på dåse ;) Der skal man ud i flere 1000 varer typer før det kan betale sig.

Jeg mener også at der er nogle der har forsøgt sig med at man kan bestille på jobbet og når man så kører hjem, så kører man lige forbi lageret og henter de varer der er købt.

Jeg har selv haft en ide da jeg boede i København. Min plan var at få mange butikker i Ndr. Frihavnsgade med i en webshop hvor man så kunne købe online. Derefter vil jeg så købe varerne i butikkerne og sende ud. Tanken var at butikkerne skulle sælge mig deres varer med x% rabat, således at min fortjeneste kun var den %-sats. Men desværre kom jeg aldrig længere... det var vist i 2001 jeg legede med ideen.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 281
Fra  Eventyr Haver® Skrevet kl. 13:12

Hej

Nej selvfølgelig er det ikke bare lige, men når det er sagt så har torvet.dk her i området da stor succes med det.

så helt i skoven kan det da ikke være.

Jeg går ud fra at du selvfølgelig mener at du ville være villig til at leverer fra hele dit sortiment.

Annette

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 22:02

Niels:
Vi har her i sverige et firma som netop sælger dagligvarer på nettet og brinder dem hjem til folk. De har stor success så de vil endda også overveje at starte op i danmark. Men det er ikke bare at købe et domæne og købe et lille lager hjem af annanas på dåse ;) Der skal man ud i flere 1000 varer typer før det kan betale sig.

Kunne man måske få en adresse??

Niels:
Mange mennesker har travlt idag. Når de kommer hjem så skal de sørge for at børn bliver hentet osv. Det gælder om at planlægge en masse ting og der kan det godt være et problem at komme ud at handle. Selv er vi så heldige at vores lokale supermarked har åbent til kl 22, men mange steder hvor man har langt til supermarkedet så handler man stort ind én gang om ugen eller måneden.

Hmm, der er forskellen så på at jeg bor i Vestjylland, her lukker man senest kl 20, og nogle kl 21. Men han leverede så også til deres arbejdspladser, sådan at de kunne kører direkte hjem og smide det i køleskabet og undgå den sædvanlige kø i Irma.

Niels:
Der skal man ud i flere 1000 varer typer før det kan betale sig.

Ja. Det er ikke så lige til at starte op. Men det burde da en dag kunne lykkedes Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:52

Winther & Winther:

Niels:

Kunne man måske få en adresse??

Jeg husker ikke det eksakte navn, men de her gør det også http://www.mataffaren.se/

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 16:30

Hej Christian.

Christian iMARKETING:
Du skal lave et økonomisk regnestykke for at finde ud af, om det er en god forrretning for dig.

Det er jeg faktisk gået igang med.

Christian iMARKETING:
Uden overhovedet at regne på det kan jeg 100% sikkert fortælle, at det aldrig vil give overskud at sælge annanas på dåse via en hjemmeside.

Kunne da være fedt hvis man kunne. Men skal jo også finde navn, og grossister før det virker Smile

- Tak for linket Niels Yes

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)