Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør af sko, skomesser i DK og udland.

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har bestemt ikke nogen som helst erfaring med at starte egen virksomhed, men bruger hver eneste dag på, at drømme og komme med små ideer til mit projekt. Men da jeg ikke har erfaringen, og ikke har nogen i omgangskredsen, som har den erfaring, tænkte jeg jeg ville høre herinde. Det drejer sig egentlig om hvordan man får tilgang til at komme på skomesser rundt i europa og prisen på dette, og om det overhovedet er muligt at komme ind uden at man har startet sit firma????

Også hvordan man ellers kan få kontakt til firmaerne og hvor meget I har af erfaring med, hvor meget der skal købes af varerlager osv. ?

Er det svært mht. told og skat, og hvordan får man sig meldt ind som iværksætter....Ja mange spørgsmål, men prøver at se, om jeg overhovedet kan få noget struktur på det.

Knus Litz.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:29

Hey Litz.

Hvis du tager på CPH Vision (mode messe) i KBH i feb eller aug. (som regel der første weekend i den pågældende måned), vil du både finde udstillere som kun har sko, og andre som kun har tøj . Dette vil være et godt sted at starte.

Ellers skal du jo finde ud af hvilke sko mærker du selv kan li' og søg efter dem på google, og tag kontakt til dem og forhør dig.

Med hensyn til indkøb af sko, bliver de typisk leveret i kasser med minimum 12 stk af hver enkelt model, og som regel før at en leverandør vil handle med dig skal du købe for x antal kr. eller købe 4-5 modeller fra dem.

og du kommer ikke langt med 5 modeller du skal nok have min. 15-20 modeller

Hvis vi antager af de sko i gennemsnit skal sælges for 800 kr ud af butikken koster de ca. 320 kr ind, dvs. en markop på 2,5.

15 modeller (12 i hver kasse) pris på 320kr

15*12*320 = 57600 kr

salgspris på 800 kr

800*180 = 144.000 kr

Så skal du så bare lige tage højde for at du ikke får solgt alle par, så der er nogle der skal sælges på udsalg, og nogle med eventuelle tab.

Så skal der købes poser, og diverse omkostninger der er ved at drive en webshop eller fysisk butik. Så det er nødvendigvis ikke bare en penge maskine. der er mange ting der skal tages højde for og tages stilling til.

Med hensyn til at starte virksomhed start med at læse på http://startvaekst.dk

Håber du blev lidt klogere.

Fra København
Tilmeldt 26. Apr 09
Skrevet kl. 10:29

Hej, tusing tak for svaret. 

Jamen det lyder jo helt fornuftigt....Tak for rådet.

Hilsen Litz.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 10:40

Hej

Der er som nævnt rigtigt mange gode råd på startvækst, mit ekstra råd vil være at købe hjælp fra starten. Eksempelvis en regnskabsdame, som ordner alt bogførling. Hvis man ikke har erfaring/lyst det den del af driten, så tjener hun sig hjem med det samme.

Konceptet med en regnskabsdame er ofte at du sender billag mm. til hende, (eller at hun kommer ud til dig) og så ordner hun alt bogføring, momsindberetning mm. så du kan koncentrere dig om at drive virksomheden.

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:30

Liza Pallesen:

Jamen det lyder jo helt fornuftigt....Tak for rådet.

Det var så lidt, du må endelig sende en PM, eller maile på kontakt@larswmat.dk hvis du har yderligere spørgsmål, arbejder nemlig inden for mode branchen. Så vil jeg gerne svare på dine spørgsmål, hvis du skulle have nogle :)!!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:29

Ønsker du at købe færdigproducerede sko eller designe dine egne? Det fremgår ik helt af din tekst...

Men lige meget hva så er det afgørende helt klart at du finder en pålidelig leverandør som leverer det aftalte og helst til tiden. Da der er meget stor forskel på at være designer/producent og agent/distributør vil jeg ik kaste mig ud i en lang forklaring på disse områder, før jeg ved hvilken du stiler efter.

Mangler du en god leverandør/producent af høj kvalitet, må du endelig smide en PB, og så skal vi gerne henvise til nogle, som både producerer egne labels, men os giver mulighed for at du kan lave din egen kollektion.

Fra København
Tilmeldt 26. Apr 09
Skrevet kl. 10:31

Tak for de fine svar....Jeg er også blevet anbefalet at bruge en regnskabsdame/-mand i starten, da jeg vitterligt ikke har meget kendskab til den del, men håber det bliver en lærerig proces. 

Tak endnu engang. Hilsen Litz.

Fra København
Tilmeldt 26. Apr 09
Skrevet kl. 10:34

Desuden må jeg ind og kigge på jeres god råd....dog er jeg stadig lidt i tvivl om, at det er muligt at komme på messerne selvom, at man ikke ikke har sin egen virksomhed endnu.

Nå, men dejligt med nogle gode svar, helt sikkert noget jeg kan bruge til noget, og tak til LArs, det kan godt være jeg skriver til dig, når jeg kommer lidt længere i forløbet. Fedt at du gider svare på disse spørgsmål.

Litz.

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 11:02

Hej Liza,

Det koster 185,- ved indgangen at komme til Copenhagen International Fashion Fair (CIFF), men ring da lige på 3247 3727 og snak med dem, der har med Sko og Tasker at gøre (Jette Børresen/Stine Christensen iflg. website). Måske kan de også skaffe dig gratis adgang.

Du kan læse mere om det her.

Der er en anden tråd, der hedder noget med Regnskabspædagog (kunne ikke lige finde den, men den har været aktiv i den sidste uges tid. Det må da lige være, hvad du søger omkring hjælp til regnskab. De lader dig også kigge dem over skulderen, så du selv lærer lidt også.

Mvh,
Michael

Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:53

Vil høre jer, hvor langt kommer man for 100000 kr i opstart???? Er det alt alt for lidt????

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)