Hej, jeg har bestemt ikke nogen som helst erfaring med at starte egen virksomhed, men bruger hver eneste dag på, at drømme og komme med små ideer til mit projekt. Men da jeg ikke har erfaringen, og ikke har nogen i omgangskredsen, som har den erfaring, tænkte jeg jeg ville høre herinde. Det drejer sig egentlig om hvordan man får tilgang til at komme på skomesser rundt i europa og prisen på dette, og om det overhovedet er muligt at komme ind uden at man har startet sit firma???? Også hvordan man ellers kan få kontakt til firmaerne og hvor meget I har af erfaring med, hvor meget der skal købes af varerlager osv. ?
Er det svært mht. told og skat, og hvordan får man sig meldt ind som iværksætter....Ja mange spørgsmål, men prøver at se, om jeg overhovedet kan få noget struktur på det.
Knus Litz. |
Hey Litz.
Hvis du tager på CPH Vision (mode messe) i KBH i feb eller aug. (som regel der første weekend i den pågældende måned), vil du både finde udstillere som kun har sko, og andre som kun har tøj . Dette vil være et godt sted at starte.
Ellers skal du jo finde ud af hvilke sko mærker du selv kan li' og søg efter dem på google, og tag kontakt til dem og forhør dig.
Med hensyn til indkøb af sko, bliver de typisk leveret i kasser med minimum 12 stk af hver enkelt model, og som regel før at en leverandør vil handle med dig skal du købe for x antal kr. eller købe 4-5 modeller fra dem.
og du kommer ikke langt med 5 modeller du skal nok have min. 15-20 modeller
Hvis vi antager af de sko i gennemsnit skal sælges for 800 kr ud af butikken koster de ca. 320 kr ind, dvs. en markop på 2,5.
15 modeller (12 i hver kasse) pris på 320kr
15*12*320 = 57600 kr
salgspris på 800 kr
800*180 = 144.000 kr
Så skal du så bare lige tage højde for at du ikke får solgt alle par, så der er nogle der skal sælges på udsalg, og nogle med eventuelle tab.
Så skal der købes poser, og diverse omkostninger der er ved at drive en webshop eller fysisk butik. Så det er nødvendigvis ikke bare en penge maskine. der er mange ting der skal tages højde for og tages stilling til.
Med hensyn til at starte virksomhed start med at læse på http://startvaekst.dk
Håber du blev lidt klogere.