Ja så giver det lidt mere mening...
Der er mange grafikere som har arbejdet meget med print som finder skridtet til web lidt svært. Men man bliver stadig nødt til at acceptere at der forskelle på de to medier.
Der er ikke nogen problemer i det som du beskriver målgruppen. Man snakker bare meget om semantisk markup, flere devices (fx iphones, smartphones, blendere med indbygget browsere osv) der bliver besværliggjort af at positionere absolut. Det er også sværere at lave et "fluid layout" som skalerer efter browserens bredde. |
Michael:
Nu håber jeg ikke du tager dette for tungt ;O)
Bestemt ikke, jeg er glad for alt konstruktiv feedback

Michael:
men der findes super mange både lette og tunge Editorer på markedet....både kommercielle og gratis
Dem jeg har set stræbe næsten alle efter at være Word-kloner. Men hvis der findes noget der har mere drag-and-drop, så vil jeg meget gerne høre om det.
Michael:
Hvis du laver et fuldt drag and drop program, så er jeg med på vognen ;O)
Det var da planen

Rasmus Lindgren:Der er mange grafikere som har arbejdet meget med print som finder skridtet til web lidt svært. Men man bliver stadig nødt til at acceptere at der forskelle på de to medier.
Det er klart at der er tale om to meget forskellige medier. Men det er til at forstå frustrationerne når man indser at en grafikers arbejde ikke bare er at "lave noget flot", nej, det handler i høj grad også om at præsentere information på en let tilgængelig måde. Og til at gøre det findes der så et hav af grafiske regler som man bør overholde, men når det hele "flyver rundt", så er det bare ikke nemt fx. at holde optisk forkant med overskrift, brødtekst, billeder osv., eller at få det hele passet ind i et fornuftigt grid system. Ja, jeg ved godt at de fleste der kalder sig "designere" ikke aner en dyt om geviert, skydning og grid systemer, men det er en helt anden snak