Hej, Jeg har i noget tid arbejdet på en grafisk XHTML/CSS editor hvor man kan oprette/ændre tekstfelter/billeder/divs osv., uden at have kendskab til kodning overhovedet. Tanken var at den kunne implementeres direkte som CMS/administration af små hjemmesider, så brugeren selv får stor frihed til at ændre indholdet. Langt mere frihed end man får med de CMS text editors der i dag findes. Man kunne også wrappe det som et eksekverbart program med indbygget FTP-klient, så det virker som et hvert andet program på brugerens computer. Brugeren foretager de ønskede ændringer, og trykker så bare på en upload-knap... Der er mange muligheder :-) Det har indtil nu bare været en fritidsbeskæftigelse, men hvis der er et behov derude for et sådan system, kunne jeg nok godt finde på at speede udviklingen lidt op :-) Hvad er jeres vurdering? Kunne der være et behov? Hvilke features kunne være brugbare? Alle tanker og input er meget velkomne :-) Her er et mockup af hvordan interfacet kunne tage sig ud: http://martinlauritsen.com/pics/mockup_01.jpg Her er et par af de features jeg i første omgang ønsker at implementere (Listen er ikke komplet!). Billedredigering
Tekst
Div
|
Hej Pryds.
Jeg kunne godt være interesseret.
Jeg er lige skiftet over til 100% CSS visning på vores SEO-CMS så en editor, der giver endnu større frihed til at "lay-oute" kunne være interessant.
Venlig hilsen,
Christian