Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan mit firma låne penge af mig selv

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et personligt ejet selskab, og der skal jeg bruge lidt flere penge. Kan jeg låne dem af mig selv, sådan at jeg for eksempel giver firmaet 50.000kr og når firmaet så har tjænt 50.000 så får jeg dem igen uden at skulle betale skat en gang til?

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 15:18
I et personligt ejet selskab er firmaets penge også dine penge.

Du kan sagtens indskyde 50.000 kr i firmaet og senere trække dem ud igen.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:34
Et personligt ejet selskab er sådan som jeg læser det aktieselskab eller et anpartsselskab der er personligt ejet. Hvis det er tilfældet så kan du ikke bare hæve ukritisk i selskabet, men der er ikke noget til hinder for at du indskyder penge i selskabet på en mellemregning og senere tager dem ud. Det er der ikke noget skat i. 

Er det en personligt drevet virksomhed vi taler om er jeg enig i ovenstående svar men bruger du virksomhedsordningen skal du lave en såkaldt mellemregningskonto med virksomheden (bogholderimæssigt). Ellers kan dit indskud nemlig ikke modregnes i dine hævninger.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 17:18
Ups! Jeg læste det som et enkeltmandsfirma. Er helt enig i Skat & Råds udlægning.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 21:46

Uden at vide det med sikkerhed, så tror jeg Thomas mener et personligt ejet firma (enkeltmands virksomhed).

Mange bruger ordet "selskab" i flæng, hvadenten det er et aktieselskab, anpartsselskab eller enkeltmands virksomhed (som jo ikke er et selskab i den forstand)...

Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 08:36
Hej

Tak for jeres svar. Det er et enkeltmandsfirma jeg mente og ved nærmere eftertanke så nkan jeg godt se at det egentlig er et lidt dumt spørgsmål. Tror det var vamen der havde overophedet hovedet lidt ;-) Jeg har jo fælles økonomi med min virksomhed og så længe at det er samme skatteår jeg hiver penge ind og ud så er det jo kun i mit eget regnskab at det kan betragtes som en lån.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)