Hej alle. Jeg står, og skal til at starte en virksomhed. Jeg har fået afvide, at jeg skal registrere hos Erhvers- og Selskabsstyrelsen på dette link: http://www.eogs.dk/sw21249.asp. Når denne side åbnes trykker jeg på ''Start en Enkeltmandsvirksomhed eller et I/S''. Så kommer jeg ind på virk.dk, hvor jeg starter indberetning. Herefter åbner jeg PDF-udgaven i et nyt vindue (jeg har ikke Digital Signatur), printer den ud, udfylder felterne, og sender den med posten til Erhvers- og Selskabsstyrelsen. Er dette den korrekte måde at gøre det på? Jeg vil komme til at omsætte for under 50.000 kr om året, så derfor bliver en momsregistrering ikke nødvendig, og jeg vil helst undgå det i starten. Vil jeg via overstående løsning bliver momsregistret? Eller med andre ord: Er en CVR.-registrering det samme som en momsregistrering? Håber I vil hjælpe. Hilsen Alexander |
Alexander Langhede Andersen:Er en CVR.-registrering det samme som en momsregistrering?
Nej, ikke nødvendigvis. Men du kan ikke få et CVR-nr. uden at blive registreret for et eller andet registreringspligtigt.
Hvis du indsender den omtalte blanket bliver du momsregistreret. Hvis du ikke vil momsregistreres kan du bare starte virksomhed og fakturere uden moms. Du kan så vente med at lade dig momsregistrere indtil du ved at din omsætning overstiger 50.000 DKK over en periode på 12 måneder.
Henrik