Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud på fly fragt fra Kina til DK

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Ja, jeg er registreret importør hos SKAT.

Ja, du har nok helt ret i at jeg for fremtiden bør købe varerne FOB.

Jeg har aldrig rigtig forstået det der med vægt og volumen priserne? Hvordan regner du ud at jeg skal betale for 167 kg hvis det vejer 75 kg og fylder 1CBM?

Tak for al jeres hjælp - det er dog fantastisk hvad man kan finde svar på i dette forumSmile

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:13

Tak, jeg regner med at have en rate til dig i morgen...

Mht volumenberegningen for luftfragt, svarer 1 cbm til 167 kg. Hvis du eksempelvis har en palle på 120x80x120 er det 1,152 cbm, dette ganger du med omregningsfaktoren 167, så volumenvægten bliver 192,4 kg. Udgangspunkter er, at luftfragtsselskaberne giver en rate på kg-basis, og hvis dit gods har en højere volumenvægt edn faktuel vægt, så er det volumenvægten der bliver lagt til grund for fragtraten.

Hvis et kg eksempelvis koster DKK 3,75, bliver fragtraten altså DKK 721,50. I langt de fleste tilfælde vil din speditør dog give dig en all-in pris, så speditøren laver regnestykket for dig - men det er som Ravn også siger, vigtigt også at have en idé om hvordan speditøren kommer frem til sin pris.

Bemærk i øvrigt, at de enkelte transportformer har vidt forskellige omregningsfaktorer.

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 09:56

Har undersøgt et par forskellige muligheder, og pt er det bedste vi kan komme med - basis door/door -omkring DKK 6700,00. Min umiddelbare vurdering er, at din leverandør burde kunne tilbyde en bedre rate på dette.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 10:07

DBS:
Har undersøgt et par forskellige muligheder, og pt er det bedste vi kan komme med - basis door/door -omkring DKK 6700,00

Tjahh så vil jeg sige at det er væsendtlig billigere at få det hjem med skib det tager ca. 3-4 uge.

Anders hvor mange Kg har du beregnet ud fra?

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 11:46

Jeg er slet ikke uenig - jeg har baseret på 1 cbm, men modtager pt nogle heftige luftfragtrater ab HKG. Hvilket er grunden til at jeg kommer med en TNT-løsning.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 13:01

DBS:

Jeg er slet ikke uenig - jeg har baseret på 1 cbm, men modtager pt nogle heftige luftfragtrater ab HKG. Hvilket er grunden til at jeg kommer med en TNT-løsning.

Jeps du har ret ret markedet er gået fuldstædig amok mht. høje priser.  Selv søfragt er meget meget meget dyrt og vi har sikkert ikke en gang set de højeste priser endnu. 

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 13:08

Jeg har min egen lille personlige teori om, at søeksportraterne til Fjernøsten godt kunne falde indenfor kort tid. Rederierne mangler desperat equipment derude, og kombineret med at ingen har fået produceret nyt de seneste halvandet til to år og at equipment qua slow steaming er bundet længere tid på søen - kunne vi sagtens se et scenarie hvor nogle lines vælger at dumpe raterne fremfor at skulle tompositionere fra Europa til Far East.

Fra Dragør
Tilmeldt 27. Sep 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:36

Hvis dette stadig er aktuelt kommer vi gerne med nogle gode priser på samme. Vi har luftfragt konsolideringer hjem fra de fleste kinesiske origins og kan tilbyde ganske fordelagtige priser.

Mvh/Henrik   //  hen@nordiclog.com

NORDIC Shipping & Logistics

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)