Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vedr. revisor.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Er der nogen der ved om der evt. findes en form for net-revisor eller et andet sted hvor man kan få præcise og forståelige svar på en masse spørgsmål? Har en form for revisor, men går alt for langt imellem man kan få hende i tale..

Eller evt. en meget billig revisor

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:56

Du kunne jo prøve at stille dem her på Amino? Der er mange hjælpsomme regnskabs- og revisionsfolk her.Yes

Henrik

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 00:09

Hej Multihouse,

Det er bare at skyde løs med spørgsmålene herinde.

Jeg vil næsten væde på at du har så mange svar i morgen aften, så du er endnu mere forvirret end du måske allerede er nu Smile

Fyr løs, det er det Amino er til for.

Mvh

Lars H.

Tilmeldt 12. Feb 09
Skrevet kl. 00:19

Hej Lars.

Tak, første gang jeg rigtig bruger amino, så skal lige med på noderne Stick out tongue.

men mine spørgsmål drejer sig bla. om kørsel i firma, men i privat bil, hvad kan jeg få

kørselspenge (eller hvad de kalder det) for? og hvordan udb. man dem, og er det fra firma til

privat? er de skattefrie, eller bliver det noteret som indkomst?

Har mange flere spørgsmål, men man skal jo ikke være for grådigConfused

håber der er nogen der kan hjælpe?

mvh

kristina

Tilmeldt 12. Feb 09
Skrevet kl. 00:32

Hov... Det var altså ikke for at ignore dig Klovn, svaret var oså til dig.

Big Smile 

Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 06:23

Hej Kristina!

Du kan ringe på 61 30 85 10, så skal jeg hjælpe dig med svar på dine spsm. Jeg træffes mellem 8-9, 10.30-12.30 og efter kl 15 idag, så du skal være velkommen til at ringe :)

MVH

TH Revision

Tom Hammer Jepsen

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:12
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 12:38

Anette Sand/Regnskabsskolen:

Af hensyn til andre, som læser tråden: Kørselsgodtgørelsen er 3,56 pr. km. de første 20.000 km. i 2009. Du skal føre kørselsregnskab f.eks. med en kørebog. Kørselsgodtgørelse bogføres som en fradragsberettiget udgift i dit firma, og pengene overføres skattefrit til din private bankkonto. Læs flere takster her: http://anettesand.dk/2008/2009-taksterne-k%c3%b8rsel-di%c3%a6ter-og-bagatelgr%c3%a6nsen/

Anette, skal det ikke også indberettes til eIndkomst? - eller er det kun for lønmodtagere.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:48

Espresso:
kun for lønmodtagere

JA

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:39

Kan kun tilslutte mig Annettes bemærkninger. Dog skal man være opmærksom på den såkaldte 60 dages regel. Hvis du kører mellem din bolig og en af dine kunder i mere end 60 dage set over en vilkårlig 12 måneders periode kan du ikke foretage fradrag som skitseret. Dvs. fra og med dag 61 hedder det alm. befordringsfradrag (ligningsmæssigt fradrag). Det er som det fremgår kun relevant hvis du har kunder som du besøger tit (i snit mere end en dag ugentlig).

Kommer du ind i denne regel kan du måske undgå det ved i stedet at starte og slutte hos andre kunder så du ikke kører mellem boligen og pågældende kunde. Kørsel mellem kunder er ikke omfattet af 60 dages reglen og giver derved ret til fradrag. 

I stedet fysisk at overføre "kørepengene" til din private bankkonto kan du også postere dem på en mellemregningskonto med virksomheden hvorved du bliver godskrevet dem.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)