Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøj og fradrag?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Vejen
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

kan i fortælle mig...een af mine venner har startet selvstændig biks som sælger. Han skal derfor en del ud til kunder, og er i tvivl om, hvor vidt han kan fradrage sit tøjkøb.

Da han mener at han skal være stivere klædt på, end han normalt går og er :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:59

Der er kun fradrag for arbejdstøj. Arbejdstøj er tøj, som udelukkende kan anvendes i erhvervsmæssigt øjemed (f.eks. kedeldragt, kitler m.v.), og det er derfor svært at forestille sig, at en sælger kan have arbejdstøj, som ikke kan anvendes privat (f.eks. jakkesæt vil kunne anvendes privat).

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 20:03

Men hvis der er broderet logo skulle den være gangbar

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:06

Hej!

Hvis bare der er synligt logo og firmanavn er der ikke noget problem

Mvh

Lars Aalbæk-Nielsen

Talani

- din virksomheds økonomiafdeling

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:07

Det eneste eksempel jeg kender er, at en af mine venner arbejder som sælger for en kaffe-grossist. I forbindelse med messer anskaffede de en masse jakkesæt og med firmaets navn på ærmet og ryggen.

Firmaet kunne trække tøjet fra, men almindelige sælgere kan ikke trække deres tøj fra, da de også kan anvende det privat, som Henrik skriver ovenfor.

Firmaet kan fratrække arbejdstøj i deres regnskab, hvis de udleverer det til sælgeren, men sælgeren kan ikke fratrække sit Hugo Boss, fordi han mener at han bør have det på i jobbet. Og så skal det være forsynet med synlige logos på ydersiden af tøjet.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 20:23

Jo det er stadigvæk et problem. Der er ikke tale om en lønmodtager her, men om en selvstændig. Profiltøj er et af de tilfælde, hvor selvstændige bliver stillet dårligere end lønmodtagere.

For selvstændige uden ansatte gælder de ovenfor beskrevne principper ikke, her anses tøjet for at erstatte almindelig beklædning og er derfor ikke en fradragsberettiget udgift.

Så NUL fradrag....

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:27

Ups ja, det kan jeg godt se. Jeg svarede udfra lønmodtager synspunkt. Jeg havde ikke set, at der var tale om en selvstændig her.

Du har jo ganske ret som sædvanlig Henrik Cool

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:03

Det er også et problem for lønmodtageren. En ting er at der skal være tale om tøj med synligt logo. Man skal også kunne godtgøre at tøjet i overvejende grad anvendes erhvervsmæssigt. Det kan nogle gange være vanskeligt når vi taler om "hverdagstøj".

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:09

Og så kan man jo eventuel blive fanget af bagatelgrænsen afhængig af arbejdsgiverens gavmildhed med andre goder....

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:17

Tøjet er ikke inde under bagatelgrænsen som jeg lige husker det.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)