Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed tilbage i tiden?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Egentlig har jeg drevet virksomhed siden årsskiftet, og har haft både indtægter og udgifter, men det med at få virksomheden registeret har jeg ikke fået gjort, men nu er jeg feset over 50.000kr grænsen for moms og skal momsregisteres og så kan jeg jo lige så godt få registeret virksomheden.

Jeg har været inde på webreg.dk og udfyldt formularen for personlig virksomhed. Men hvad med det felt hvor der står dato. Skal jeg udfylde en dato for start frem i tiden, eller kan jeg godt skrive at jeg startede 1. febuar 2006?

Og hvad med regnskab, kan jeg trække de udgifter fra jeg allerede har haft før jeg fik registeret virksomheden, eller hvordan er reglerne?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:44
Dato: 7/27/2006 7:19:09 AM Forfatter:G. Olsen
Egentlig har jeg drevet virksomhed siden årsskiftet, og har haft både indtægter og udgifter, men det med at få virksomheden registeret har jeg ikke fået gjort, men nu er jeg feset over 50.000kr grænsen for moms og skal momsregisteres og så kan jeg jo lige så godt få registeret virksomheden.

Jeg har været inde på webreg.dk og udfyldt formularen for personlig virksomhed. Men hvad med det felt hvor der står dato. Skal jeg udfylde en dato for start frem i tiden, eller kan jeg godt skrive at jeg startede 1. febuar 2006?

Og hvad med regnskab, kan jeg trække de udgifter fra jeg allerede har haft før jeg fik registeret virksomheden, eller hvordan er reglerne?

Du kan godt skrive at du startede 1. februar men du kan også vælge det tidspunkt hvor du kom over de 50.000 kr.

I skattemæssig henseende er du jo bare opstartet 1/1 og aflægger så regnskab for hele året.     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 09:28
Hvis jeg nu skriver at jeg startede den 1/7 (kom over 50.000) Kan jeg så stadig fratrække de udgifter jeg har haft i forbindelse med virksomheden før denne dato?

Jeg er godt klar over at jeg skal betale skat af alle indtægter uanset hvad og at jeg ikke kan fratrække moms før startdatoen eller ligge moms på før startdatoen) Men hvad med de almindelige udgifter jeg har haft på annoncering, IT og kontor før 1/7 kan de stadig trækkes fra mit overskud selv om jeg først bliver registeret nu?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)