Egentlig har jeg drevet virksomhed siden årsskiftet, og har haft både indtægter og udgifter, men det med at få virksomheden registeret har jeg ikke fået gjort, men nu er jeg feset over 50.000kr grænsen for moms og skal momsregisteres og så kan jeg jo lige så godt få registeret virksomheden. Jeg har været inde på webreg.dk og udfyldt formularen for personlig virksomhed. Men hvad med det felt hvor der står dato. Skal jeg udfylde en dato for start frem i tiden, eller kan jeg godt skrive at jeg startede 1. febuar 2006? Og hvad med regnskab, kan jeg trække de udgifter fra jeg allerede har haft før jeg fik registeret virksomheden, eller hvordan er reglerne? |
Dato: 7/27/2006 7:19:09 AM Forfatter:G. OlsenEgentlig har jeg drevet virksomhed siden årsskiftet, og har haft både indtægter og udgifter, men det med at få virksomheden registeret har jeg ikke fået gjort, men nu er jeg feset over 50.000kr grænsen for moms og skal momsregisteres og så kan jeg jo lige så godt få registeret virksomheden.Jeg har været inde på webreg.dk og udfyldt formularen for personlig virksomhed. Men hvad med det felt hvor der står dato. Skal jeg udfylde en dato for start frem i tiden, eller kan jeg godt skrive at jeg startede 1. febuar 2006?Og hvad med regnskab, kan jeg trække de udgifter fra jeg allerede har haft før jeg fik registeret virksomheden, eller hvordan er reglerne?Du kan godt skrive at du startede 1. februar men du kan også vælge det tidspunkt hvor du kom over de 50.000 kr.I skattemæssig henseende er du jo bare opstartet 1/1 og aflægger så regnskab for hele året.