Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere domæner kører på samme MySQL database

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ca 15 domæner hostet på samme webhotel. Det er blot midlertidigt i forbindelse med udvikling at de forskellige sites.
Alle siderne kører Wordpress.

Nu er jeg en smule doven, så derfor har jeg alle 15 sites kørende i samme MySQL database (altså med samme MySQL host, user og password til databasen). Det var lidt hurtigere end at skulle oprette 15 MySQL databaser/dbusers Smile

Eneske forskel på de 15 sites databaseopkobling (wp-config.php filen) er, at jeg for hvert site kører med et unikt table prefix i MySQL databasen.

Er det en OK løsning, eller hva'?
Eller løber jeg en risiko ved at hoppe over hvor gærdet er lavest?
Hvis databasen "bryder ned" er jeg naturligvis ringe stillet, men hvorfor skulle den det...

Som sagt er det kun midlertidige Wordpress sites, som bruges til udvikling/test.

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 10:40

Er det blot mens du sidder og udvikler at du bruger dette setup, vil jeg ikke mene der er et stort problem. Ud over, at du sløver databasen for alle siderne hver gang du tilføjer ny side eller belaster db fra én side.

Som du selv er inde på, bryder db for én side ned, gør det ondt på alle sider ;-)

Mens i et udviklingssetup vil jeg mene, at man godt kan gøre dette hvis ens dovenskab ;-) kræver det - men vil overordnet stadig mene at bedste setup er én db pr. side

Du vil også have svært ved at lave en realistisk test af loadtider m.v. på dette setup.

mvh,
Johnny 

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 11:05

Hej Johnny

Ja det koster nok lidt på performance af siderne, at de har samme db, men det er kun små sites med max 10 sider, så det går nok.

Sålænge det blot er til udvikling kan jeg leve med de nævnte risici og begrænsninger.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 11:36

Der er jo også den ulempe at hvis en af siderne bliver hacket har hackeren adgang til databasen til alle dine sider...

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 11:47

Ja det er også værd at tage med i overvejelserne, kan godt være jeg skal overvinde min dovenskab, og gøre det på den rigtige måde - udviklingssite eller ej.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 11:53

Tobias Thaastrup-Leth:
Eneske forskel på de 15 sites databaseopkobling (wp-config.php filen) er, at jeg for hvert site kører med et unikt table prefix i MySQL databasen.

Er det en OK løsning, eller hva'? 

Ja, det er efter min mening en bedre løsning end du selv tror :). Der er mindre overhead for databaseserveren (mange tabeller i samme < mange databaser) og en sikkerhedsbrist i Wordpress eksisterer alligevel i alle de andre, da det som bekendt er de samme filer.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 12:41

Ja du har jo ret i at hvis jeg havde lavet en seperat db til hvert site, så lå db'erne stadig på samme server. Hvis det var det du mente?

Så den her "dovenskabsløsning" er måske slet ikke så dum?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)