Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summa sumarum

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et problem med mit bogføringsprogram. Jeg havde bestilt noget fra en levenrandør, hvor der så var en fejl på. har så fået en kreditnota, og skal så bogfører den. Dette går også fint. Når jeg smider fakturen ind i klassekladen, så er det også fint trukket fra så det er det rigtige beløb der bliver bogført. mit problem er så at de nummere jeg har givet mit bilag er dem som er inde i kassekladen er dette ikke korrekt? fordi så vil min kreditnota og min faktura får samme bilags nr. dette mener jeg selv er forkert da 2 ark ikke må få samme nr, eller tager jeg fejl?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12

Hej!

Du kan bare ændre nummeret under egenskaber postering!

Jo...er nok rart med forskellige numre.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 22:12

Hejsa.

De skal helst have hvert sit nummer - men det kræver at du har givet fakturaen og kreditnotaen hvert sit nummer i din fysiske bilagsserie.

Summasummarum skifter bilagsnummer stigende med 1 pr. transaktion - herunder splittransaktioner - d.v.s. den skifter først bilagsnummer når balancen er 0.

Du kan selv skifte bilagsnummer som det passer dig i kladden - hver linie skal henvise til det relevante bilag.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 18. Feb 09
Skrevet kl. 22:17

Når jeg er inde i kasseklade henter jeg fakturaen ind og så står der følgende i tekst rubrikken KF1/KB0 levenrandør

så er problemet jo at den har "lagt" fakturaen og kredinotaen sammen... ved ikke hvad jeg skal gører der så... man kan jo ikke adskille det.

Tilmeldt 18. Feb 09
Skrevet kl. 23:23

Forstår i hvad jeg mener?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 10:38

Røge:

Forstår i hvad jeg mener?

Det er et godt spørgsmål og det må du vurdere udfra mit svar. Ellers vil jeg gerne stille følgende spørgsmål: har du gjort hvad du kunne for at formidle dit spørgsmål så godt som muligt :)?

Når du vælger en faktura eller regning inde i kladden, henter den samtidig fakturaens / regningens saldo - bogfører du så bare bliver fakturaen / regnignen udlignet. Der er dog ikke nogen der forhindrer dig i at ændre beløbet så du kun posterer det beløb du ønsker på givent bilag.

Får du ikke svar på dit spørgsmål vil jeg anbefale dig at give et helt konkret eksempel med dine data i.

Tilmeldt 18. Feb 09
Skrevet kl. 11:11

Altså.

Jeg har fået en regning fra en levenrandør. der var en fejl i fakturaen, da der var kommet proto på 2 gange. Dette skulle jeg så ikke betale, så fik dem til at sende en kreditnota. har så lavet en købsfaktura inde i summasumarum. den modsvarer jeg så ved at lave en kreditnota. når jeg så er inde i kasseklade for at bogfører købsfakturaen har jeg et problem. beløbet som den trækker fra min bank konto er rigtig nok, men så er jeg kommet til bilag 5 inde i kassekladen. når jeg så henter fakturaen ind i kassekladen med det rigtige beløb. så er faktura og kreditnota under samme bilag altså 5. derfor vil min kreditnota og faktura få bilags nummeret 5 hvilket er et problem.

Kan jeg give dem begge samme nummer, og så lige hæfte dem sammen med en klips, eller er det helt forkert? Hvad er den rigtige måde?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14

Det skulle der ikke være noget i vejen for.

Så det gør du bare.

Tilmeldt 18. Feb 09
Skrevet kl. 11:17

Okay :) jamen det lyder da dejligt nemt så... Mange tak for det.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)