Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter søger lånekapital eller?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lån versus partnerskab

Lån er jo som bekendt, noget der kan ske med eneste forpligtigelse at skulle tilbagebetale lånet og nogle renter over en kortere eller længere periode.

Med partnerskab er der jo tale en længere periode, hvor man er bundet og forpligtet til at dele fremtidens "Ups & Downs".

Og typisk skal man ved indgåelse af partnerskab overdrage rettighederne til sine opdagelser, opfindelser osv. til denne partner mod at denne partner indskyder et mindre beløb og måske endda også deltager aktivt i en eller anden funktion.

Sættes behovet for start kapital på eks. 100.000 i forhold til et årelangt partnerskab som resulterer i mange millioner kroner, som der skal deles lige over. Så er lånet altid at foretrække.

Kapitalen har det nemlig med at være toneangivende og den bestemmende faktor.
Ikke ideen, opdagelsen, opfindelsen eller det arbejde man har lagt ned for at komme til dette punkt.

Og forsøger man at påpege den store omsætning denne startkapital og projektet i forening vil afstedkomme, så får man at vide, at det jo overhovedet ikke er sikkert at det bliver så meget.

Jeg står med et godt projekt.
Jeg har erhvervet mig eneretten til et unikt produkt, har udviklet en noget utraditionel  men effektiv markedsføringsstrategi, og har personligt forudsætningerne til at drive denne virksomheden til tops, i løbet af 3 år med kun få ansatte (under 5 personer).

Jeg mangler 160.000 kr. til indkøb og levering af den første sending af varen, så jeg har tilstrækkelig stort lager til hurtige leveringer, og som vil danne grundlaget for alle fremtidige indkøb, administration og markedsføring med en budgetteret omsætning på 165 mill kr. heraf overskud på godt 65 mill,  over de første 36 måneder.

Jeg kunne starte med 50.000 kr., men det ville betyde at salgs- og leveringshastigheden bremses og den store omsætning først kommer senere.

Jeg har ikke een krone selv, er 58  år, arbejdsløs på andet år, uddannet værktøjsmager og teknisk ass. har drevet selvstædnig virksomhed i 15 år, skylder mindst 20.000 væk til småkreditorer, men går ikke af vejen for lidt modstand og nedtur. Alle må leve med op- og nedture.

Jeg har endnu ikke fundet nogen investor, ønsker egentlig ingen partner på nuværende tidspunkt, men måske på et senere tidspunkt, og jeg kender faktisk ingen som har hverken 50 eller 100.000 liggende til at låne mig.

Nu i morgen torsdag den 23. april  tager jeg til Tyskland for at mødes med en mangemillionær som sammen med sin bror driver et større Europæisk handelsfirma i Quakenbrück.

Jeg har fra en nær bekendt hørt, at denne mangemillionær måske vil være interesseret i, at agerer min mellemhandler (Europiske Importør) og leverer varen til mig på 30-40 dages kredit.
Det vil naturligvis betyde at anskaffelsesprisen på varen bliver højere end hvis jeg foretog indkøbene direkte selv.
Men nu for jeg se hvad han siger.

Helst ville jeg bare låne 50.000 - 180.000 over 12-24 måneder med en rimelig rente, og så strate op i mit eget tempo og regi.

Jeg skal også lige nævne at AF har tilbudt at bevilge mig 6 måneders aktivitetsstøtte når jeg går igang.
På den måde får jeg ikke brug for at tage noget større beløb ud til eget forbrug af virksomheden de første 6 måneder.

Skulle der være nogen iblandt medlemmer her, der kunne tænke sig seriøst, at tage del i dette Skandinaviske projekt.
Altså har penge, at investerer uden i første omgang, at skulle deltage aktivt eller have samme rettigheder som jeg.

Så hører jeg gerne fra dig.

Jeg vil naturligvis udbede mig din fulde diskretion og en underskrevet tavshederklæring fra dig, før du får detaljet oplysninger om projektet.

Mvh
Kristian

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har jeg talt med den tyske millionær, men havde desværre ikke held med, eller formåede ikke, at få ham gjort begejstret.

Jeg har imidlertid også kommet til tåls med, at jeg i stedet for at søge låne- eller evt. partnerindskudskapital, selv må skaffe startkapitalen ved egen kraft.

Så jeg henlægger derfor projektet med start på et senere tidspunkt.

I stedet har jeg taget et andet projekt frem af skuffen.

Et projekt, som jeg under alle omstændigheder ville starte sideløbende.

Og dette projekt behøver ingen eller næsten ingen startkapital, men derimod en masse aktive og interesserede deltagere overalt i Danmark.

Det er et projekt som vil få bred politisk opbakning og de fleste borgers bevågenhed.

Det handler om at gøre noget for et bedre miljø. Et projekt der helt klart skal tilmeldes "1 tons mindre CO2" - kampagnen, som foreløbig kører resten af året ud.

Det drejer sig om at oprette et Skandinavisk netværk af grossiter, lokalforhandlere og servicesteder af/for alle former for elektriske køretøjer mv.

Der er brug for mange deltagere. Og det kræver ikke den store kapital. Faktisk kan man starte uden kapital.

Er der nogen der er interesseret i at være med til, at skabe Skandinaviens største forretningsnetværk, så lad mig hører fra dig.

mvh

Kristian

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Kristian Larsen i must admit i really like the global warming *GMF* Big Smile

ej held og lykke med at finde en investor.

Fra Poznan
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Jeg kan kun sige at du er inde på noget af det rigtige, vi er selv igang med noget af det samme ja faktisk startede vi september sidste år, men på grund af travlhed løb projektet lidt ud i sandet.. jeg tog kontakt til forskellige forhandler og fik også en stor opbakning..

Jeg ville bl.a. andet lave en stor samkøbsordning og tilbyde alle forhandlere de samme vilkår og meget mere.

Vi er ved at få produceret voresegne 3-4 hjulede scooter samt golfvogne mm. samt importere batterier til alle el-køretøjer..

Vi er meget interesseret i at få dette projekt op at køre og er allerede langt med vores leverandører i kina

Med venlig hilsen

Henning Clausen

 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian.

Det er umuligt at vurdere om din ide er bæredygtig eller ej, udfra dette forum, men der er en god mulighed med kom-i-gang-lån fra vækstfonden, forudsat at du kan overbevise en bank om at ideen er god nok

Dette er super foe en person i din position, men værdiløs hvis du har en vis formue.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)