Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du være med til at gå iTunes Store i bedene?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 49
Fra  DialogDesigneren Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi mangler i Danmark et dansk eller skandinavisk afgrænset site, som forener og forenkler digital kulturudveksling.

Et site som på en gang er portal, videnbank, applikation og butik (forbillede itunes store).

Et site som tager udgangspunkt i hvad den digitale forbruger vil have og strunter i hvad brancherne og virksomhederne gjorde i går.

Et site hvor man side om side finder musik, software, film, tv, billedkunst, bøger, drama, dans, show, comedy, undervisning, lydprodukter, tekstprodukter og hybridprodukter.

Et site som river de bløde gulvtæpper væk under forlagsmonopolerne ved på en gang at give slutkunderne en lavere pris og producenterne et bedre udkomme.

Hvordan kommer vi videre?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:14

Får skrevet en fornuftig forretningsplan, går til musikindustrien og banker gentagne gange hovedet imod en mur før du kommer med uhyrlige summer til dem..

Såå, kort sagt : Du skal finde ud af hvad det koster at få et system der kan ovenstående op at køre, og kan derefter gå igang med at forhandle om rettigheder til at sælge musik f.eks.

Jeg vil ikke tro det er en nem kamp, men har du den rette idé og penge som skidt kommer du nu nok ud over stepperne med det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hillerød
Tilmeldt 21. Sep 07
Fra  DialogDesigneren Skrevet kl. 23:14

Det tror du åbenbart ikke på. Men se lige i USA, der går musikindustrien tiggergang, muren er væltet og de uhyrlige summer ryger ind på Apple's bankbog (og det er ikke McCartney's Apple).

Selv Amazon er kørt bagud.

Basisopskriften på det var to murbrækkere: (1) Enklere afregning og prissætning for musik, film, bøger og andre værker. (2) Bedre betaling til ophavsmænd- og kvinder efter afskaffelse af snyltende mellemled

Det er sgu da en tanke værd ... og lidt handling måske? Andre der har tænkt over dette?

Tilmeldt 28. Nov 05
Indlæg ialt: 181
Fra  http://www.labagatelle.co.uk Skrevet kl. 23:27

Jeg syntes det er en spændende ide, og du går med nogle tanker som jeg selv har haft i lang tid. Men desværre som dig så gik jeg lidt i stå da jeg ikke helt kunne få overblik over hvad det krævede. Handling skal der klart til, men jeg tror at det med at skrive ex. krav specifikationer, funktioner, indhold osv, kunde segment ville være en god start. Jeg er helt klart frisk på det hvis det skulle komme til det.

labagatelle.co.uk Erotiske luksus produkter i højeste kvalitet.

Fra Hillerød
Tilmeldt 21. Sep 07
Fra  DialogDesigneren Skrevet kl. 00:14

Lyder godt. Dette her er jo en tester. Kommer der flere tilsagn i tråden, kan vi evt. smutte i konference om sagen.

Jeg har i lang tid kigget efter den store eller halvstore virksomhed i Danmark, der kunne løfte opgaven, men jeg ser kun virksomheder, der er ledet af tilbageskuende folk, eller virksomheder, der er fedtet ind i kartellignende aftalesystemer.

Håbet ligger i at gode hoveder har deres frihed til at gå solo, ja p.t. er mange af dem tilmed blevet fyret eller har et råddent arbejdsmiljø i de nedskæringsramte koncerner, som de stadig er ansat i.

Det kan selvfølgelig ikke løftes af en eller to eller tre.

Jeg forestiller mig et kooperativ af selvstændige med supplerende kompetencer og kapitalandele. Der er selvfølgelig en indbygget risiko for fodslæberi i et kooperativ, men så længe der er respekt for kunderne og for kundefordelen, så bør det kunne gå den rigtige vej.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 13:08

Hej Appledash!

Jeg tror overordnet, at det er en mulig idé, men den kommer til at kræve blod, sved og tårer - og masser af kapital.

Du har faktisk ikke ret i, at Apple har nedbrudt en mur, Apple er 100% i leverandørernes vold. Hvis en major vælger at lukke for distribution til iTunes, så sker det med det samme. Faktisk clearer alle majors ny musik til fx. iTunes distribution - det er ikke noget som sker pr. automatik. Majors vælger selv surverænt, hvilke distributionskanaler de vil bruge.

Hvis man med en iTunes-konkurrent skal sælge musik fra majors, så er det ikke nogen anden vej end at lave distributionsaftaler med disse selskaber, eller providers, som allerede aggregerer musik fra majors til online distribution og salg.

Bortset fra det, så er jeg partner i et selskab, som netop er på trapperne med et system til labels og kunstnere, som kommer til at give dem helt nye frihedsgrader i forhold til at eje, distribuere og sælge deres egen musik. Vores projekt ruller sådan set allerede, men jeg er da altid klar på en snak om nye idéer angående musik.

Bedste hilsener,
Aleksander

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)