Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætteri generelt

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Heyy alle amino bruger er ny her på sitet, eller dvs næsten ny har læst lidt på sitet her uden bruger, men har nu valgt at oprette bruger da det er et fantastisk iværksætteri site.

Sad og diskuteret lidt med gutterne og om iværksætteri, vi snakkede om hvilken virksomhed man skulle starte op eller investere i osv. men kom frem til at ingen os skulle være selvstændige på nuværende tidspunkt grundet finanskrisen osv.

Vi snakkede lidt videre og kom frem til det spørgsmål hvem er den perfekte iværksætter ? hvem har den rette profil til at få succes som iværksætter ?

Er det personen uden uddannelse som er kreativ har gå på mod og viljen og lysten til at være i iværksætter

Eller er det personen med den lange flot uddannelse som har en uddannelsesmæssige baggrund som måske vil give have denne person nogle værktøjer som vil gøre det lettere at få succes

Vi kom frem til begge personer kan få succes hvis de har viljen,lysten og fornuften

Hvis man ser på de største iværksætter i verden har mange af dem ingen uddannelse og stadigvæk er de meget rig og har bygget rigtig store virksomheder op, men det samme har folk med lange uddannelse også.

Vil gerne hører jeres mening om den perfekte iværksætter hvilken profil syntes i den pågældende person skal have og hvilken profil har i ?

Hygge

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætter er noget man har i sig, uanset som man har taget uddannelse eller ej. 

 

Nogen har det, andre ikke :)

 

Mvh

Jonas

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

ja men en belært (eks uddannet) iværksætter, har mange flere perspektiver og har generalt bare et større bord at tage fra.

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig. Jeg er selv økonom, men grundelementet er VIDEN. Det kan være viden om mangel på en 'dibidut' i markedet, som er lavteknisk, men som folk bare skal have, eller det kan være kompleks viden indefor biokemi, der tillader ejeren af viden at tilbyde en løsning på sukkersyge osv.

Derudover er der ilden, som brænder hos iværksættere. Frustrationen over at have tænkt en tanke, og endnu ikke have 'bevist' den i virkeligheden. Man har ikke ro før 'beviset' er fremlagt.

Schumpeter.

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen tvivl om, at man skal have lysten til at gøre en forskel - man kan slet lade være. Viden er godt at have med - absolut - men den kan faktisk nogle gange også være en hindring.

Hvis man "ved meget", så kan det nogle gange være en stopklods, fordi man allerede inden man er kommet igang, tror man kender resultatet. Ved man ingenting, kan man kaste sig ud i dét - og se hvad der sker.

Man misser 100% af de skud man ikke tager - og viden kan nogle gange stoppe dig i at skyde.

Dermed ikke sagt, at det er alle de dumme og uvidende der klarer sig godt ;-), men mangel på viden giver nogle gange mod og tro på, at det nok skal kunne lade sig gøre, og dét kan flytte bjerge.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan have et stort personligt drive, mod og viljestyrke - uanset uddannelsesniveau. Og det er i mange brancher vigtigere. Men vil man starte en murerforretning, er det trods alt nok bedst at man er uddannet murer Smile

Jeg læste engang en artikel om Silicon Valley startups, og der stod i artiklen, at i SV er det ofte ikke var et spørgsmål om hvor mange penge man har, men hvor stort et netværk man har, når det kommer til muligheder. Det synes jeg er en meget interessant vinkel, og en måske ret overset vinkel på vore breddegrader.

mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,

Ja den vinkel er utrolig viktig. Det tager én hjerne til at tanke en grundidé, men et team til at gøre idéen kommerciel. Ingen netværk - ingen kommerciel success. Læs i øvrigt mit seneste indlæg vedrørende Angelbørs på Amino! Vi bliver alle bedre hvis vi danner teams.

Schumpeter.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det er ca. umuligt at sige noget entydigt om hvorvidt uddannelse eller ej er det bedste udgangspunkt for at blive succesfuld iværksætter.

Som Schumpeter (velkommen til informationens tidsalder Big Smile) siger, så er der brancher/løsninger hvor der ganske enkelt ikke er adgang hvis man ikke har den fornødne boglige baggrund.

Man starter bare ikke lige en hobbygecheft op i garagen med brændselsceller, udvikling af økonomiske modeller, krypteringsmetoder til banksektoren eller en ny CET scanner, uden man ved en lille smule om hvad man laver i forvejen.

Mvh Peder

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 124
Fra  Last Touch Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot et lille input til debatten, som iøvrigt er ganske spændende.

Jeg læste en artikel i JP forleden dag, som omhandlede netop iværksættere og deres uddannelse. Det viste sig, at langt de fleste iværksættere i Danmark er ganske godt uddannet modsat hvad mange tror.

Selv har jeg været iværksætter siden 2001, hvor jeg stiftede mit første firma imens jeg gik på handelsskole (HHX). Jeg gik efterfølgende i gang med en videregående uddannelse, men stoppede pga. travlhed med iværksætterprojekterne. Tror aldrig jeg kommer videre i uddannelsessystemet - ikke fordi jeg ikke kan lide at gå i skole, men simpelthen fordi mine erhverv optager så meget af min tid. Så jeg bidrager til gruppen af iværksættere uden videregående uddannelse :-)

Fra København K
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mod, vedholdenhed, omstillingsparathed, et godt netværk og rigtig mange gode ideer.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)