Jeg startede for ikke så lang tid siden mit firma som vinduespudser og det går forrygende.. Nu har jeg så snakket med nogle andre vinduespudsere og det viser sig at jeg åbenbart er sindsyg billig her i Roskilde hvor jeg holder til.
Nu står jeg så og er på trapperne med firma nummer 2, som laver webdesign, til joomla, drupal, wordpress og alm. "visitkort" hjemmesider. Er der en gængs pris for dette? Jeg vil nødig være FOR billig hvis i forstår.
Der ud over vil jeg tilbyde min hjælp med at sætte de samme cms systemer op, og hvad tager man lige for det?
Og sidst men ikke mindst har jeg på et tidspunkt ude i fremtiden tænkt mig at udvide med SEO optimering. Er der en fast pris for dette også?
Jeg har meget svært ved at finde ud af dette, da alle de firmaer jeg har fundet på nettet der tilbyder nogenlunde det samme, allesammen skriver "kontakt os for tilbud"
Håber på at I evt. kan komme med hvad en ca. timepris er hvis det er det jeg skal tage udgangspunkt i.
Det med pris kan være svært, men tag det du er værd. Det kan også være afskrækkende for nogle, hvis du sætter prisen for lavt. Der er mange om buddet, så se om du kan finde på noget specielt at tilbyde.
Jeg har som sådan ikke nogle specielt. Grunden til at jeg starter det op, er at jeg har haft og har nogle enkelte kunder en gang imellem, samt nogle som jeg bare hjælper og så tænkte jeg om ikke jeg "bare" skulle starte op og se hvor det bar henad. :)
Jeg har som sådan ikke nogle specielt. Grunden til at jeg starter det op, er at jeg har haft og har nogle enkelte kunder en gang imellem, samt nogle som jeg bare hjælper og så tænkte jeg om ikke jeg "bare" skulle starte op og se hvor det bar henad. :)
Hvis du er interesseret i en "reseller" løsning, må du endelig kontakte mig. Altså du skaffer kunderne, og jeg laver design og opsætning.
Der er vel egentligt ikke noget der hedder "for billigt". Hvis du kan tjene penge på en service eller et produkt og du er tilfreds med dette, ja så er prisen vel i orden. Du kan så altid prøve at skrue lidt op og ned for at få en ide om du kunne tjene endnu flere penge
Du kan enten vælge at arbejde på timebasis eller give et fast tilbud. Hvis du giver et fast tilbud, kan du jo prøve at regne ud hvor mange timer du normalt bruger på et gennemsnits site. Herefter er det jo bare at gange med en timepris du finder acceptabel. Normalt når vi laver fastrpris projekter lægger vi lidt oven i fordi vi tager risikoen.
Kunden kan også vælge at betale os per time og så er det kunden der tager risikoen (om end vores estimater plejer at holde).
Jeg har set et par stykker herinde være tilfreds med en timepris på 200-250 hvilket i mine øjne ikke er rentabelt for en virksomhed (men måske for en knejt der sidder alene hjemme foran computeren). Vores timepriser ligger typisk på en 700-900 hvilket ikke er det billigste men stadig billigere end de store konsulenthuse.
Som sane også skriver så reguler dine priser efter markedet. Start i et niveau hvor du ved du kan få kunder - i denne branche er et godt netværk vigtigere end gode priser. Få dig bygget et fornuftigt netværk lav dig nogle gode referencer, og når du selv ved hvad du er værd så sætter du prisen efter det. Får du ingen kunder kan du regulere prisen lidt nedad, og drukner du i opgaver skruer du op.
Det er meget svært at svare på dit spørgsmål. Jeg bruger en programmør til opsætning af shopsystemer og betaler ham vist nok kr. 600,- ekskl. moms i timen. Der findes skam flere der gør det billigere, men ham jeg bruger, sætter shoppen op på 5 timer, hvor imod nogle af de billige bruger 10 timer på det. Så i sidste ende handler det netop om, som de andre nævner det, hvad du er værd.
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
Tak for rådene, jeg vil prøve mig frem med både tilbud og fast tilbud, så får jeg jo også at se hvor det bærer henad.
Jeg laver som sagt firmaet mest på hyggebasis her i startet i hvert fald. Det er mest for at se om jeg kan. Jeg har så mange idéer oppe i mit lille hoved hehe, at jeg bliver nødt til at få dem ud, og så kan jeg jo prøve :)