Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man tjene penge ved siden af kontanthjælp?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Chrenner:
Jeg kan dog desværre ikke se jobbet som et levebrød, da lønnen drejer sig om 80 kr. fredag og lørdag i prøveperioden, og 90 kr. efter prøveperioden, hvor der heldigvis også kan forekomme hverdagsvagter.

Er lønnen ikke højere for et arbejde i weekenden og om natten? Har du undersøgt det?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:47

Det kan ikke være "hvide" penge her er tale om.

Natarbejde og weekendarbejde kan ikke kun give en månedsløn på 12.800,- før skat. Der er vist en potentiel sag for skattemyndighederne her, men det var nok også det som Bent gav et vink om?

Der er i hvert fald ikke SÅ meget prestige i at være bartender at det er det værd. Har selv været bartender og man er godt nok ødelagt efter en lang aften/nat. Hvis det ikke engang giver 1000 kr, så gjorde jeg det heller ikke.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Eden
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 01:24

Hej Christian

I lighed med de andre synes jeg du bør fravælge det underbetalte (måske sorte) deltids/weekend job i baren. Det virker meget mistænkeligt at din familie vil hjælpe dig væk fra kontanthjælpen og tilbyder dig job. Da du offentligt spørger om reglerne er det vel nærmest åbenlyst at du forsøger at snyde nogen (?).

Jeg anbefaler du i stedet holder din sti ren og finder noget hæderligt arbejde. Her tænker jeg naturligvis på 'internet millionær', Nobel-pris-modtager eller f.eks. flyveleder. Som vores tidligere statsminister så godt sagde, så handler det om at gå 'fra bistandsklient til bankdirektør'. Jeg ved ikke om du reelt kan bruge disse forslag, men jeg håber nogle af jer andre forstår hvor jeg vil hen...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:53

udvikler:

Hej Christian

I lighed med de andre synes jeg du bør fravælge det underbetalte (måske sorte) deltids/weekend job i baren. Det virker meget mistænkeligt at din familie vil hjælpe dig væk fra kontanthjælpen og tilbyder dig job. Da du offentligt spørger om reglerne er det vel nærmest åbenlyst at du forsøger at snyde nogen (?).

Jeg anbefaler du i stedet holder din sti ren og finder noget hæderligt arbejde. Her tænker jeg naturligvis på 'internet millionær', Nobel-pris-modtager eller f.eks. flyveleder. Som vores tidligere statsminister så godt sagde, så handler det om at gå 'fra bistandsklient til bankdirektør'. Jeg ved ikke om du reelt kan bruge disse forslag, men jeg håber nogle af jer andre forstår hvor jeg vil hen...

Min fætter ved ikke at jeg er på kontanthjælp, så jeg kan ikke se det mistænkelige i at han spørger mig, da jeg selv for et par måneder siden spurgte ham, om der var en ledig stilling. Jeg spurgte om det var muligt at tjene penge ved siden af kontanthjælpen, ligesom du må tjene penge ved siden af SU, så hvis du mener det er et spørgsmål om "åbenlyst" at snyde nogen, så ved jeg virkelig ikke hvilken verden du lever i?

Jeg vil lige undersøge sagerne lidt videre, før jeg tager nogle beslutninger, men jeg er enig i, at det lyder mystisk med så lidt i løn. Jeg vil kigge nærmere på det.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 08:05

Hej

Vi lever i et samfund med mange regler, og jeg synes det er et relevant og godt spørgsmål, som MikkelDeMib fik forklaret så glimrende.

Der er 388.000 mennesker, fortrinsvis boligejere der ikke vil være berettiget til kontanthjælp eller dagpenge ved arbejdsløshed, og som ikke har forsikret sig mod tab af indtægt (ved f.eks. en fyreseddel), - på anden vis. Så mon ikke der et par tusinde eller flere mennesker rundt om i landet der heller ikke ved så meget om hvad kontanthjælp egentlig er.

/Michael

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:42

Chrenner:

udvikler:

Hej Christian

Min fætter ved ikke at jeg er på kontanthjælp, så jeg kan ikke se det mistænkelige i at han spørger mig, da jeg selv for et par måneder siden spurgte ham, om der var en ledig stilling. Jeg spurgte om det var muligt at tjene penge ved siden af kontanthjælpen, ligesom du må tjene penge ved siden af SU, så hvis du mener det er et spørgsmål om "åbenlyst" at snyde nogen, så ved jeg virkelig ikke hvilken verden du lever i?

Jeg vil lige undersøge sagerne lidt videre, før jeg tager nogle beslutninger, men jeg er enig i, at det lyder mystisk med så lidt i løn. Jeg vil kigge nærmere på det.

Du må slet ikke sammenligne kontanthjælp og SU. SU får man fordi man er under uddannelse. Kontanthjælp får man hvis man ikke har anden indkomst/er arbejdsledig og det er forbundet med strafansvar at lave socialt bedrageri/sort arbejde. For at der er tale om sort arbejde er der vist ingen der er i tvivl om. Problemet derovre og i visse andre miljøer er jo at folk kigger underligt på dig hvis du siger at du vil arbejde hvidt Big Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Eden
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 11:33

Chrenner:
Min fætter ved ikke at jeg er på kontanthjælp, så jeg kan ikke se det mistænkelige i at han spørger mig, da jeg selv for et par måneder siden spurgte ham, om der var en ledig stilling. 

Det var ironisk ment. Jeg synes naturligvis at alt arbejde er bedre end kontanthjælpen. Jeg synes du skal tage jobbet hvis du kan. Jeg går på ingen måde ind for socialt bedrageri, men dette er vist en bagatelgrænse, så hvordan pengene udbetales i dette tilfælde er mig ligegyldigt.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)