Hej Jeg bruger et artikelsystem som cms, og er egentligt ret godt tilfreds med det fordi jeg efterhånden har tilpasset det med rigtigt god seo. Men jeg har brug for at tilføje nogle felter til en tabel i databasen sådan at jeg kan definere nogle detaljer bedre. Så mit spørgsmål går på hvordan jeg felter til en eksisterende tabel, uden at jeg fucker det hele op? Under artikler her jeg et felt til keywords, og ønsker blot 2 ekstra felter. altså keyword2 og keyword3 Jeg har rodet med backenden, og det ser ud til at funke, kan dog ikke opdatere nogle artikler da jeg får følgende fejlmelding: Unknown column 'article_keyword2' in 'field list' Det går jeg ud fra er fordi felterne ikke eksisterer i tabellen. Please help me... jeg er ikke helt dum, har bare aldrig rigtigt leget med databaser selv. så svaret skal nok pindes en smule ud, jeg har iøvrigt php my admin... |
så du har altså indsat 2 nye fields i din tabel der hedder artikler, og når du prøver at opdagtere en artikel får du en fejl, det vil sige du godt kan oprette en artikel med 3 keywords?
prøv eventuelt at smid den sql streng du bruger når du opdagtere en artikel, nok deri fejlen skal findes.
/Jacob