Hej amino læser Håber på lidt hjælp i form af måske et tilbud på overtagelse af produktionen, jeg driver en lille virksomhed som producere glasfiber emner, det går lidt skidt pga. dårlige investeringer som er kulesejlet. Men der er en serie produktion som køre ganske udemærkede der er fast mdr. aftag fra kunden, kunden forventer en forøgelse i nærmer fremtid af mængden pr. mdr. Produktionen giver en omsætning på ca. 500.000,- kr. om året, der fra trækkes udgifter til materiale som beløber sig til ca. 75.000,- kr. så overskud på produktionen er jo så 425.000,- kr. Det tager ca. 60 timers arbejde pr. mdr. plads der skal bruges til produktion ca. 50 m2. Hvis en sådanne produktion skulle sælges incl. div. maskiner, produktionsudstyr og rå vare til en værdi af ca. 86.000,- kr. hvad ville værdien så være. Der er leverandør kontrakt på produktionen og den har kørt i ca. 10 år og været støt stigen i efterspørgelse, og køre som skrevet stadig rigtig godt med fast aftag pr. mdr. |
Hej fiberglaz,
For det første er det ærgerligt, at du har lavet nogle uheldige disponeringer.
Er du sikker på, at du gerne vil sælge og blive lønmodtager? For mig lyder det da som om, at du har gode muligheder for at tage noget ekstra produktion ind og få produktionen til at blive endnu mere rentabel?
Hvad med at give den en kæmpe skalle de næste par måneder og finde på nogle ting, som du kan lave? Du kender branchen og må vide, hvad du skal kigge efter. Ret blikket mod Asien og få nogle gode ideer til ting, som du kan lave evt.
Eller hvad med at starte bilen og køre ud og opsøge nogle kunder? Fortæl alle og enhver hvad du er i stand til at lave og få mobiliseret hele dit netværk og en masse andre. Læg alle dine kræfter i det og sig til dig selv, at det skal bare lykkedes at få skuden på ret køl igen!
Frisk mod - los dig selv i bagdelen og kom ud af starthullerne!
(nu siger du nok, at det er meget nemt for mig at sige, men så har du også tabt på forhånd. Hvis du derimod siger: Ja sgu! Nu skal jeg give den gas! - så er du allerede på rette vej)
Med venlig hilsen
Flemming