Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætteri mhs. til møbelbranchen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står og har en ide til en møbel serie.

Er bare lidt i tvivl om hvordan jeg nemmest skal gribe opgaven an.

Jeg vil gerne have så meget af forhandlingerne på min side, så det

er ikke fordi jeg er intreserret i at sælge designet videre til en producent.

Vil gerne både producere det selv og sælge det selv. Ville jeg være nød til

at prøve at komme ind i en møbelkæde eller ville det kunne lykkedes mig

at starte shop op selv, eller er der en grosist inde for møbelbranchen.

Må grunde mit spørgsmål på at jeg ved ganske lidt om møbelbranchen.

Da jeg kommer fra en helt anden branche.

Tilmeldt 28. Aug 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:39

Hej Anders,

Uden dog at have den store viden om møbelbranchen, så vil jeg da gerne prøve at give dig nogle input.

Da du ikke skriver meget om selve produkterne, er det lidt svært at vurdere produktionen. Skal det produceres i Danmark eller i udlandet? Og kræves der en masse know how om møbelproduktion og maskinel at producere, så kunne det måske være en idé at alliere dig med en møbelproducent der kan hjælpe dig med selve produktionen.

Mht. salget så er der jo en del kæder i Danmark som kunne være oplagte at gå til. Ellers ved jeg at nogle producenter har en sælger på provisionsbasis som også har andre agenturer og som så sælger produkterne til diverse kæder og selvstændige møbelhandlere i DK.

Held og Lykke

Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:40

Hvis du skal ind på møbelmarkedet så skal du virkelig have gjort dit forabejde. Ud fra hvad jeg har hørt er det en utroligt hård branche med meget stor konkurrence - og der er mange om budet. Og også mange store.

Så der er lang vej fra at have en idé til et møbel (Jeg tror snildt jeg kunne finde en 15 idéer der bare ligger i mit arkivskab), til at få det ud på markedet. Og hvis du gerne selv vil være producent og forhandler er det en temmelig stor mundfuld. Det afhænger selvfølgelig også af kompleksiteten af det produkt du vil sælge. Om det skal produceres her i Dk eller i østen kan jo også være afgørende for om du kan levere et konkurrencedygtigt produkt. (og også for hvor store etableringsomkostningerne er)

Og jeg ved at det ikke er det letteste bare at komme ind i møbelkæderne. Men den bedste anbefalind ville nok være at du skulle prøve at lave et løst udkast til en forratningsplan og find ud af om det er noget du kan løfte selv og om det er realistisk. Og så må du jo overveje om du selv vil stå med hele risikoen i forbindelse med produktet, eller om du måske kan "nøjes" med royalties eller lignende ved at sælge idé'en til en eksisterende producent. Men det komme jo også an på, hvad dit formål med at starte er - erfaring, sjov, fritidsprojekt etc.

VH

Thomas

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)