Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af WordPress fra URL til URL

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan flytter du et Wordpress site fra en URL til en anden?

Her tænker jeg ikke på en 301, el.lign.

Eksempel:

Wordpress udviklingen laves på feks www.url01.dk/temp (altså i en undermappe)

Når dette er færdiglavet skal det over på www.url02.dk (som er en URL på et andet webhotel)

Det er meget små websites, med max 10 indlæg/sider, så indtil videre har jeg blot nærmest copy/pasted fra testdomæne til "live" domænet.

Jeg har læst Wordpress' egen manual til overflytning, men synes den fremgangsmåde var lige langhåret nok.

Nogen gode ideer?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 17:59

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 21:51

Tjaaa...

Har forsøgt at Google mig frem til et svar, men ikke fundet noget helt brugbart.

Den vejledning du linker til er brugbar, hvis situationen er, at sitet skal flyttes til en anden mappe på SAMME domæne.

I min situation skal hele sitet flyttes til et helt andet domæne.

DVS både alt fra FTP'en og alt i MySQL databasen skal flyttes - altså flyttes fra både domæne, og samtidig fra en mappe på gammelt domæne, og over til roden på nyt domæne.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:02

Hej Tobias

Jeg er ikke ekspert, men jeg selve indholdet på din side burde ikke være noget problem!

Der findes et sted i dit admin-panel en knap der hedder "eksporter", og ligeledes en der hedder importer.

Og så installerer du vel bare en ny WP installation, flytter dit tilpassede tema over til det nye domæne og importerer indlæggene..

Ved ikke om du kan bruge dette, men det kunne være en mulighed!

Go' aften!

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 22:05

Ja, den funktion har jeg også brugt, men ikke med den store succes desværre.

Troede der måske var en anden mulighed, men kan godt være det bare er sådan...

Prøver dog stadig at finde en god løsning.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:08

Tobias Thaastrup-Leth:

Ja, den funktion har jeg også brugt, men ikke med den store succes desværre.

Troede der måske var en anden mulighed, men kan godt være det bare er sådan...

Prøver dog stadig at finde en god løsning.

Hvad var problemet med at eksportere? Kan ikke rigtigt forestille mig så mange andre metoder.. Måske du kunne eksportere selve din MySQL database inden fra din PHPMyAdmin eller noget lign., men kunne forestille mig at du vil få nogenlune samme resultat..

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 22:12

Hvis det kun er URL'en der skal aendres kan du downloade filerne fra din server og uploade dem paa det nye domaene. Saa bliver databasen genbrugt, og alt arbejde bliver brugt paa det nye domaene. Det er det smarte ved opensource loesninger, hvilket Wordpress jo er, de er helt databasedrevne, at at aendre domaene er en let sag.

Hvis du ogsaa vil aendre database kan du eksportere din database inde i PHPmyadmin og importere i den nye database. Derefter skal du saa aendre databaseinformationerne inde i connectfilen (som jeg ikke lige umiddelbart kan huske hvor er placeret).

Hvis jeg kan vaere til yderligere hjaelp kan du kontake mig paa adam@bezot.com

Haaber du faar det ordnet saa du kan faa en god nats soevn ;)

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 22:28

Jeg har også forsøgt mig med et dump af MySQL databasen, og så tilrette connect filen (wp-config.php) til den nye MySQL db, men det spiller bare ikke... Ved ikke hvor kæden hopper af, men efter import af databasen på ny MySQL database, så er der bare fejl i diverse plug-ins, stier i wp admin osv.

Fra Thorsø
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 23
Fra  Prokumo Skrevet kl. 15:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke om du allerede har fundet ud af det... men eller er der en bette guide her:

http://www.jan-skinnerup.dk/?p=1197

Du skal huske at ændre URL i databasen på dit udviklingssite (eller gamle blog) - FØR du flytter den.

Har lige flyttet min egen blog fra én url til en anden i forgårs... så jeg bankede sgu lige en guide sammen ;-)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 22:42

Jan Skinnerup:

Jeg ved ikke om du allerede har fundet ud af det... men eller er der en bette guide her:

http://www.jan-skinnerup.dk/?p=1197

Du skal huske at ændre URL i databasen på dit udviklingssite (eller gamle blog) - FØR du flytter den.

Hej Jan

Jeg har lige læst din glimrende guide i gennem og kan bekræfte at det er præcis sådan man og også jeg sagde hunden gør det! Yes

Hvis man glemmer tricket med at ændre url inden man gemmer databasen er det også let at rette til i den nye database med phpmyadmin, hvor den gamle forkerte hjemmesideadresse er at finde to steder i wp_options - hvis de to steder rettes, fungerer det hele igen.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)