Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsprogram

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Er der en der kan hjælpe mig med at finde et (helst) gratis regnskabsprogram, da vi er et meget lille nystartet firma, og ikke har så mange midler endnu.

Hvilke er gode til nybegyndere, for jeg har aldrig haft med et regnskabsprogram at gøre før, derfor er det meget vigtigt at det er let overskueligt og nemt at anvende.

Med venlig hilsen

Bianca

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 13:23

Et regnskab kan jo være mange ting, så det ville være lettere at give en anbefaling, hvis du skriver lidt om dine forventninger til et sådant system ud over kassekladde, kontoplan og tal til årsregnskab.

• Skal det benyttes til fakturering?
  • Skal det holde styr på rykkerprocedure?
  • Skal der være flere, som skulle kunne bruges systemet samtidigt?
  • Skal der være lagerhåndtering med?
  • Skal det installeres på egen pc eller være webbaseret?
  • Skal det kunne integreres med en webhandelsløsning?
  • Hvor mange posteringer påregnes årligt?

Med Saldi kan du starte gratis med op til 300 posteringer årligt og en enkelt samtidig bruger, dog uden integration til en webhandelsløsning. Men det er slet ikke sikkert, at det passer til dine behov.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 13:14

Overvej ihvertfald også om du regner med at udvide butikken senere, for så er det klart nemmest at købe et system der kan opgraderes, eller om passer til større behov ..

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:59

Jeg bruger www.smart-regnskab.dk og det kan jeg anbefale. Koster vist under 500 kroner og kan det nødvendige.

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 18:26
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bianca.

Jeg er nødt til at svare lidt anderledes på dit spørgsmål end du måske forventer. Nu ved jeg ikke om du er bekendt med regnskabsøkonomi i forvejen, og jeg har i det følgende taget udgangspunkt i at du ikke er det - hvis det ikke er tilfældet, må du selvfølgelig undskylde.

Som du selv ved, er regnskabet en meget vigtig del af virksomheden at have kontrol over. Det er vigtigt at forstå hvorledes de aktiviteter, man udfører i virksomheden, påvirker regnskabet, og hvorledes diverse sammenhænge er mellem skat, moms, afskrivninger, debitorer, kreditorer, aktiver osv.

Det er derfor vigtigt at du først og fremmest får en grundlæggende forståelse for hvordan et regnskab hænger sammen. Du behøver selvfølgelig ikke kunne hele Årsregnskabsloven udenad, men kender du til de grundlæggende begreber, så står du stærkt både overfor din revisor, din virksomhed og din egen finansielle planlægning og forståelse. Hvis du vil have anbefalinger til bøger i denne sammenhæng, må du endelig sige til.

Dernæst vil jeg anbefale dig at vælge et solidt, velafprøvet og gennemført regnskabsprogram som fx Microsoft C5. C5 er en af klassens tungere drenge, men det kan give dig et fantastisk overblik over økonomien i din virksomhed - og det kan følge med, når virksomheden vokser sig større, og håndtere alle gængse emner, fx lagerstyring, varebeholdning mv.

Jeg fik det selv anbefalet af min statsautoriserede revisor tilbage i 2004, og jeg har bestemt ikke fortrudt det siden, selvom det selvfølgelig tog lidt ekstra tid at komme i gang med. Det er mere avanceret end de simple løsninger, der findes på markedet, men netop muligheden for at kunne få et mere dybdegående finansielt overblik betaler sig i længden.

Microsoft C5 koster omkring 2.500-3.000 kr. i alt inkl. moms. Det er et engangsbeløb, og det er hurtigt tjent ind i forhold til abonnementsbaserede løsninger.

Dbh. Kasper

Alt det bedste,

Kasper.

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1771
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 18:29
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 15. May 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:20

Hej Tami

Prøv at kigge på denne hjemmeside, hvor der er en del der er gratis og noget koster penge !!!

http://www.summarum.dk/

Held og lykke med jagten Geeked

// Hallandson

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:56

Hej.

Jeg bruger også SummaSumarum og kan varmt anbefale det.

Til en mindre virksomhed koster programmet 700 kr.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 14:03

Hej Bianca

www.e-moms.dk får du 14 dage gratis adgang, og henvender sig netop til små og nyopstartede firmaer.

mvh
Thomas

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 14:12

Hej Bianca

Jeg ved ikke om andre har foreslået det ellers vil jeg foreslå e-conomics - hvis du både har finansregnskab, nogle kreditorer, skal fakturer. Dette kan du fint integrere med bank og løn - og du kan "vokse" med det.

Det koster 150 kr. om måneden - og så har du også backcup.

Samtidig er det meget enkelt at gå i gang med, og gratis hotline hjælp.

Nogen gange kan man købe et program "billigt" - men når man så skal "vifte lidt med ørerne" - så koster det straks ekstra.

Held og lykke - håber du kommer til at  "regne den ud" Smile

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)