Hej! Jeg er i gang med opstart af en webshop og er langt i dette forløb, men der kommet til en lille problemstilling, som jeg håber I kan hjælpe mig lidt med. På vores side er der blevet lagt stor vægt på en Kunde profil løsning, som giver en masse favorable fordele, dette kræver selvfølgelig en registrering. Spørgsmålet til dette er dog, om vi både skal udbyde en "Quick checkout" (kald det hvad i vil) og Kunde profil registreringen, eller om vi udelukkende skal udbyde løsningen med, at man skal registrere sig som bruger? Vi har selv drøftet om en quick checkout måske var overflødig, fordi kunder - selvom de bruger en evt. quick checkout - alligevel skal taste leveringsoplysninger etc. (stort set som at oprette sin kundeprofil) og man selvfølgelig altid vil have en interesse i, at sine kunder opretter sig. Dog kan det tale for at lave en quick checkout hvis man fx. vil købe en gave til en anden og ikke ser det store behov for at blive oprettet i kundedatabasen til fremtidig brug (fx. hvis en kvinde køber til en mand el.lign.) Mvh. Anders |
Hej Anders
I _SKAL_ have en "Quick checkout" mulighed på jeres webshop, hvis jeg kommer til webshop hvor jeg først skal registere mig for at kunne købe noget, så er jeg smuttet igen, det giver i mit hoved slet ikke mening at man skal være registeret for at kunne købe noget, men det giver mening at i opretter en bruger til mig når jeg er færdig med min "Quick checkout", så frem jeg har indtastet en email adresse.