Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken kasse checkout?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er i gang med opstart af en webshop og er langt i dette forløb, men der kommet til en lille problemstilling, som jeg håber I kan hjælpe mig lidt med.

På vores side er der blevet lagt stor vægt på en Kunde profil løsning, som giver en masse favorable fordele, dette kræver selvfølgelig en registrering. Spørgsmålet til dette er dog, om vi både skal udbyde en "Quick checkout" (kald det hvad i vil) og Kunde profil registreringen, eller om vi udelukkende skal udbyde løsningen med, at man skal registrere sig som bruger?

Vi har selv drøftet om en quick checkout måske var overflødig, fordi kunder - selvom de bruger en evt. quick checkout - alligevel skal taste leveringsoplysninger etc. (stort set som at oprette sin kundeprofil) og man selvfølgelig altid vil have en interesse i, at sine kunder opretter sig. Dog kan det tale for at lave en quick checkout hvis man fx. vil købe en gave til en anden og ikke ser det store behov for at blive oprettet i kundedatabasen til fremtidig brug (fx. hvis en kvinde køber til en mand el.lign.)

Mvh. Anders

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

I _SKAL_ have en "Quick checkout" mulighed på jeres webshop, hvis jeg kommer til webshop hvor jeg først skal registere mig for at kunne købe noget, så er jeg smuttet igen, det giver i mit hoved slet ikke mening at man skal være registeret for at kunne købe noget, men det giver mening at i opretter en bruger til mig når jeg er færdig med min "Quick checkout", så frem jeg har indtastet en email adresse.

Mads Madsen

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Hej Anders

I _SKAL_ have en "Quick checkout" mulighed på jeres webshop, hvis jeg kommer til webshop hvor jeg først skal registere mig for at kunne købe noget, så er jeg smuttet igen, det giver i mit hoved slet ikke mening at man skal være registeret for at kunne købe noget, men det giver mening at i opretter en bruger til mig når jeg er færdig med min "Quick checkout", så frem jeg har indtastet en email adresse.

Helt enig - 100% enig faktisk.

Lad mig betale, og lad mig så BAGEFTER tage stilling til, om jeg vil oprette en kundekonto.

Du har også den fordel, at der er færre valg for kunden, før bestillingen er foretaget. Hvad kunden så foretager sig bagefter, er sekundært. Og leverer du en god service, så skal de nok oprette sig efterfølgende...

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Kjeldsen:

Mads Madsen:

Hej Anders

I _SKAL_ have en "Quick checkout" mulighed på jeres webshop, hvis jeg kommer til webshop hvor jeg først skal registere mig for at kunne købe noget, så er jeg smuttet igen, det giver i mit hoved slet ikke mening at man skal være registeret for at kunne købe noget, men det giver mening at i opretter en bruger til mig når jeg er færdig med min "Quick checkout", så frem jeg har indtastet en email adresse.

Helt enig - 100% enig faktisk.

Lad mig betale, og lad mig så BAGEFTER tage stilling til, om jeg vil oprette en kundekonto.

Du har også den fordel, at der er færre valg for kunden, før bestillingen er foretaget. Hvad kunden så foretager sig bagefter, er sekundært. Og leverer du en god service, så skal de nok oprette sig efterfølgende...

 

Hej, til jer begge.

Tak for svarene, og det var også den konklusion vi selv kom frem til idag. Jeg havde dog også lige brug for, at høre andre folks meninger, så tak skal i have.

Mvh, Anders

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 124
Fra  Last Touch Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Min erfaring er, at det fungerer bedst, hvis du som udgangspunkt har et quick order flow. Du kan så lige nedenfor felterne, hvor kunden indtaster adresseoplysninger, spørger om du skal huske disse oplysninger f.eks. ved at kunden krydser en checkbox af. Bliver denne checkbox krydset af, så kan du passende vise et nyt felt (javascript - intet sideskift), hvor kunden indtaster et password. På den måde har du egentlig et quick order flow blot med en lille checkbox i bunden, som faktisk får kunden registreret i systemet på en let og uproblematisk måde.

Min erfaring er, at dette fungerer bedre end registrering på kvitteringssiden, da besøgende ofte hurtigt forvsinder herfra efter handlen er gennemført.

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

At skulle registrere sig på en hjemmeside for at kunne købe noget, har flere gange gjort at jeg er gået direkte til en anden, måske lidt dyrere konkurrent. Jeg hidser mig i den grad op over shops hvor jeg skal registrere mig for at købe noget.

Det er jo ikke sikkert at jeg nogensinde kommer tilbage til den shop, så hvorfor i al verden skulle jeg registrere mig ??

Lav en "Quick checkout" så folk selv kan vælge.

Mvh
Jakob

Sejs Dyner - Salg af dyner, madrasser og senge.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)